سریال خاتون
فناوری

تویوتا یاریس GR رونمایی شد؛ قدرت‌نمایی تویوتا با موتور ۳ سیلندر!

خودرو بانک نوشت: تویوتا برای این کار در قسمت جلوی این یاریس از پلتفرم GA-B و در قسمت پشت آن از پلتفرم GA-C استفاده کرده است. این کار به آنها اجازه داد تا بتوانند این خودرو را به صورت دو دیفرانسیل تولید کنند. سیستم تعلیق یاریس GR نیز متفاوت بوده و از سیستم دوبل جناغی در جلو استفاده شده است. توان ترمز این خودرو نیز توسط دیسک ترمز خنک شونده ی ۳۵۶ میلیمتری در جلو و ۲۹۷ میلی متری در عقب تامین می شود. کالیپر ترمز در جلو از نوع چهار پیستونه و در عقب از نوع دو پیستون است.

تویوتا یاریس GR

قدرت یاریس GR از موتور ۱.۶ لیتری ۳ سیلندر توربو تامین می شود که می تواند ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. نسخه ی بازار ژاپن این خودرو ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور دارد.
این موتور به یک گیربکس ۶ دنده ی دستی متصل است و نیرو را به هر دو محور انتقال می دهد. در مدل Circuit Pack دیفرانسیل های عقب و جلوی این خودرو نیز هر دو از نوع لغزش محدود هستند. این پکیج امکانات اضافی مانند رینگ های ۱۸ اینچی فورج کاری شده با لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت ۴S با ابعاد ۲۲۵/۴۰ و سیستم تعلیق تقویت شده را هم به یاریس GR اضافه می کند.

تویوتا یاریس GR

تویوتا یاریس GR دارای ۳ حالت رانندگی نرمال، اسپرت و پیست است و با تغییر آنها نیروی بین محور جلو و عقب به صورت ۶۰:۴۰ یا ۳۰:۷۰ و یا ۵۰:۵۰ می تواند تغییر کند. در هر یک از حالت نیز این ضرایب بسته به شرایط جاده می توانند به صورت اتوماتیک تغییر کنند. همچنین امکان ارسال صد درصد نیروی موتور به محور جلو نیز در شرایطی خاص وجود دارد.

تویوتا یاریس GR

تویوتا یاریس GR با وزن ۱۲۸۰ کیلوگرم دارای نسبت اسب بخار به وزن ۴.۹ کیلو بر اسب بخار است. این خودرو با این مشخصات می تواند در ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ برسد و حداکثر سرعت آن هم به صورت الکترونیکی روی ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
از دیگر مشخصه های این سوپر هاچ بک باید به سقف کوتاه تر، درهای بدون فریم، ورودی هوای پهن تر در جلو، گلگیرهای عضلانی تر، باله ی روی سقف، دیفیوزر عقب و خروجی های اگزوز دوتایی اشاره کرد.

تویوتا یاریس GR

درون کابین نیز مشخصه های اسپرتی مانند چرم مشکی و آلکانترا با دوخت قرمز دیده می شوند. صندلی های جلوی یاریس GR از نوع باکتی بوده و نشان GR روی پشت سری های آنها به چشم می خورد. فرمان و پشت آمپرهای مدل GR نیز با یاریس های عادی فرق دارد.

منبع: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا