سریال خاتون
فناوری

انسان مصنوعی سامسونگ

در مورد پروژه اسرار آمیز نئون یعنی “انسان مصنوعی” سامسونگ مطلبی نوشته شد و گمان بر این بود که این شرکت به دنبال ساخت آواتارهای واقعی انسانی است که می‌توان از آن برای سرگرمی و اهداف تجاری استفاده کرد.
اکنون، انتشار برخی توییت‌ها و ویدیوها تا حدودی این موضوع را تایید می‌کند. البته هنوز اطلاعات دقیقی از این موضوع در دسترس نیست.

رئیس پروژه نئون، Mistry، عکس زیر را که به نظر می‌رسد یکی از آواتارهای احتمالی است منتشر کرد. او می‌گوید تکنولوژی Core R۳ کمپانی می‌تواند به طور خودکار عبارات، حرکات و گفت و گوی جدید حتی به زبان هندی و کاملا متفاوت از داده‌های گرفته شده اصلی طراحی و ایجاد کند.
ویدیوهایی مرتبط با این پروژه در وبسایت نئون منتشر شدند که اکنون حذف شده‌اند. این ویدیو بسیار زیبا بوده درست مانند فیلم است و نه طراحی‌هایی که با گرافیک انجام شده است. این فیلم را می‌توان در زیر مشاهده کرد.

سامسونگ

یک سوال اصلی در مورد پروژه نئون وجود دارد: کامپیوتر تا چه اندازه در تولید این آواتارها نقش داشته است؟ این آواتارها کاملا توسط کامپیوتر ساخته شده یا با انیمیشن سازی روی صورت افراد واقعی ایجاد شده‌اند؟ و از همه مهم‌تر اینکه این آواتارها تا چه میزان در بیان عواطف واحساسات واقع‌ گرایانه و شبیه انسان‌ها هستند. یک ادعای بزرگ این است که این آواتارها را می‌توان با انسان‌های واقعی اشتباه گرفت، اما در حال حاضر این یک جهش بزرگ به جلو نسبت به تکنولوژی فعلی است. اظهار داشت که انسان‌های دیجیتال یک فناوری بسیار مهم در دهه ۲۰۲۰ خواهد بود.

همچنین افزود فیلم‌های امروزی مملو از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد هوش مصنوعی به دنیا ما وارد شده است. در حالی که این فیلم‌ها ممکن است تفکر ما در رابطه با این واقعیت را گمراه کنند، انسان‌های مجازی یا دیجیتالی واقعی خواهند بود. یک انسان دیجیتال می‌تواند نقش خود را در تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره ما گسترش دهد.

اما باید منتظر ماند و دید که آیا این آواتارهای نئون میتوانند مطابق این انتظارات باشند.

theverge.com

منبع: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا