سریال خاتون
فناوری

شارژر بدون سیمی که تنها از امواج رادیویی برای شارژ گوشی استفاده می‌کند

تازگی در یک استارتاپ ادعا شد که می‌توان این سیستم را به صورتی ارزان، کارآمد و کوچک به بازار ارائه کرد. این شرکت با نام گورو، شارژر را که از امواج رادیویی با فرکانس بالا برای انتقال الکتریسیته استفاده می‌کند (به خصوص در ابعاد میلی متری) ارائه کرده است. 

این شرکت قرار است تا در هفته  آینده از سه نمونه اولیه آن رونمایی کند که شامل یک سیستم شارژر میزی است و می‌تواند تقریبا هر وسیله الکترونیکی را که در فاصله چند متری آن قرار دارد شارژ کند. مدل دیگر آن شامل شارژری در مقیاس یک اتاق است و اندازه یک سقف است و می‌تواند محدوده بیشتری را پوشش دهد و نمونه آخر آن که مانند یک ربات بوده و هنگام جا به جایی می‌تواند انواع وسایل برقی کوچک و بزرگ را شارژ کند. 

به گفته Florian Bohn، گورو دو برتری با سایر شرکت‌ها و تکنولوژی‌ها دارد. استفاده از موج میلیمتری که امواج رادیویی با فرکانس بسیار بالا هستند که کارایی بالایی دارند. شارژر می‌تواند دستگاه را شناسایی و امواج رادیویی را برای شارژ آن بفرستد. 

اما ابتکار اصلی که گورو را در این زمینه پیشگام کرده استفاده از تکنولوژی به نام Smart RF Lensing است که به گورو اجازه می‌دهد تا همزمان چندین پرتو انرژی را ارسال کند. 

دیدگاه این کمپانی جهانی بدون استفاده از شارژر و دردسرهای مربوط به آن است، دنیایی که دیگر نگرانی تمام شدن باتری در آن وجود نداشته باشد و در هر زمان و مکانی بتوان دستگاه‌های برقی شارژ کرد.

theverge.com

2121

منبع: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا