سریال خاتون
فناوری

چرا باید برای کلینیک خود از یک نرم افزار جامع و کاربردی استفاده کنیم؟

—————- رپرتاژ آگهی —————–

دفاتر پزشکی همیشه یک فعالیت سریع هستند. بیمارانی که با آنها تماس میگیرند، کارمندان دفتر را با تلفن همراه با شرکت های بیمه، بازپرداخت های فروش دارویی که همگی میتواند با استفاده از نرم افزار مطب این کارها را در اسرع وقت و رضایت مندی بیماران انجام دهند.

در اینجا متداول ترین ابزارهای نرم افزاری مطب پزشکی و چگونگی مقایسه انتخاب های شما را مرور خواهیم کرد تا تصمیم گیری برای انتخاب یک نرم افزار بهینه آسان تر شود.

نرم افزار سلامت الکترونیکی

 نگهداری سوابق مشتری برای هر مشاغل دارای اهمیت است، اما برای مطب پزشکی یک ضرورت مطلق است. شانس این وجود دارد، اگر شما یک عمل بزرگ را با چند پزشک مدیریت کنید، در حال حاضر یک سیستم الکترونیکی ضبط سلامت وجود دارد. برای دفاتر کوچکتر که سیستم های مبتنی بر کاغذ را پشت سر می گذارد و برای رشد قابل توجهی آماده می شوند، انتخاب ابزار EHR که میتواند با تجارت شما رشد کند، ضروری است.

نرم افزار مطب سلاک طب که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد تمامی نیاز های مدیریتی یک کلینیک را برطرف میکند.

 

نرم افزار صورتحساب و مجموعه پزشکی

بخشی از اداره یک تجارت موفق به معنی پرداخت هزینه کار شماست و دفاتر پزشکی نیز هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. اما پیچیدگی شرکت های بیمه و کمک های مشترک آنها، کسرها، برنامه ها و شماره گروه ها را اضافه کنید و ناگهان راحت تر از انجام این کار گفته می شود.

بدون وجود یک سیستم نرم افزاری قوی، صحیح نگه داشتن همه چیز غیر ممکن است. علاوه بر ذخیره اطلاعات استاندارد مانند شماره فاکتور و اطلاعات پرداخت، پنج ویژگی صدور صورت حساب پزشکی نیز وجود دارد که باید هنگام انتخاب نرم افزار مطب صورت حساب خود در نظر بگیرید:

     – تنظیم قرارداد ملاقات

     – تایید بیمه

     – ایمنی نسخه

     – سوابق بیمار

     – پروتکل های امنیتی

 

با انتخاب یک ابزار از نرم افزارمطب که شامل این ویژگی های اساسی است، می توانید از امنیت اطلاعات مالی و پزشکی بیماران خود اطمینان حاصل کنید.

 




نرم افزار برنامه ریزی بیمار

انواع مختلفی از نرم افزارهای برنامه ریزی بیمار در بازار وجود دارد. برخی مخصوصا برای دفاتر پزشکی هستند، در حالی که برخی دیگر برای صنایع مختلف قابل تنظیم هستند.

هر کدام از نقاط قوت خود را دارند، اما عامل اصلی باید این باشد که تا چه اندازه با نیازهای شما مطابقت دارد. هنگام انتخاب نرم افزار مطب برنامه ریزی قرار ملاقات برای مطب پزشکی، حتما راه حلی را انتخاب کنید که قابل انعطاف باشد، از هر جایی قابل دسترسی باشد و می تواند به راحتی با سایر ابزارهایی که استفاده میکنید ادغام شود.

اگر از یک ابزار بازاریابی ایمیلی از قبیل MailChimp یا تماس ثابت استفاده می کنید، می خواهید مطمئن باشید که ابزار رزرو و قرار ملاقات شما می تواند به خوبی با آنها برقرار کند  و از دریافت بیشترین دردسر برای خود نگران نباشید. ابزاری برای رزرو که ویژگی های ارزشمند دیگری مانند گزارش داخلی ، ساعت زمانی و عملکرد فروش را انتخاب کنید، انتخاب نکنید. بررسی کنید که آیا نرم افزار مطب دارای گزینه های قابل تنظیم دیگری مانند افزونه ها و برنامه های تلفن همراه باشد. یکی از سایت های بین الملل نرم افزار مطب اینجا است که ممکن است برای استفاده از نرم افزار مطب  به شما بیشتر کمک کند.

 

نرم افزار مدیریت مطب

نرم افزار مدیریت ، چندین وظیفه در دفاتر پزشکی را دارا هستند. بسیاری از ابزارهای نرم افزاری مدیریت عملی با ادعای صدور صورتحساب و بیمه، و برخی از آنها حتی در مدیریت و برنامه ریزی EHR نیز کمرنگ هستند.

فایده انتخاب یک سیستم همه در یک است که شما فقط یک ابزاری برای خرید دارید. خطر این است که اگر شما ابزار صحیحی را انتخاب نکرده اید، کل این روش ممکن است توسط سیستمی که بسیار پیچیده یا به اندازه ی کافی قوی نباشد، شما را دچار مشکلاتی کند.

انتخاب نرم افزار مدیریت مطب عملی که در مناطق که سایر نرم افزار ها وجود ندارد، انتخاب شماست. به عنوان مثال، برخی از شیوه ها می دانند که ترکیب صحیح فناوری استفاده از نرم افزار مدیریت مطب عملی برای صدور صورت حساب و بیمه و برنامه نویسی بیمار برای رزرو و قرار ملاقات آنلاین است. انجمن پزشکی آمریکا برای کمک به دفاتر پزشکی یک سیستم مدیریت، از مجموعه ابزراهای راهنمای مدیریت عملی، کاملا مفید و کامل برخوردار است.

 

نرم افزار اسناد بالینی

به ویژه برای متخصصان فیزیوتراپی، کایروپراکتور یا سایر متخصصان پزشکی که برنامه های درمانی را تجویز میکنند، داشتن یادداشت های دقیق در مورد پیشرفت بیمار ضروری است. مستندات کلینیک یا نرم افزار مطب یادداشت های بالینی برای ردیابی سابقه جلسه بسیار ارزشمند است.

خبر خوب این است که این نرم افزار برای خرید به عنوان یک سیستم مستقل می تواند نسبتا ارزان باشد، بنابراین تصمیم گیری برای خرید واقعا به حجم یادداشت هایی که برای ذخیره نیاز دارید بستگی دارد. اگر یادداشت برداری شما تمایل دارد به جای مشاهدات گسترده در حال انجام، به سمت یادداشت های اصلی تکیه کند، بهتر است یک سیستم EHR یا یک رزرو وقت قرار ملاقات پیدا کنید که شامل یادداشت هایی به عنوان بخشی از ذخیره  داده های بیمار باشد.

این نرم افزار مطب با هدف ارائه راه حل های انعطاف پذیر و قوی برای مشاغل پزشکی طراحی شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا