سریال خاتون
فناوری

منتظر پارچه‌ای از پوست انسان باشید | نخی از جنس پوست بدن!

یک تیم تحقیقاتی در موسسه ملی پزشکی و سلامت در فرانسه توانسته از سلول‌های بدن انسان یک نخ تولید کند و آن را نخ (پارچه) انسانی نامیده‌اند. به گفته این تیم، این نخ می‌تواند برای بستن و بخیه زخم‌ها و همچنین پیوندهای پوستی توسط جراحان مورد استفاده قرار گیرد. 

محققان این پروژه در مقاله‌ای که به تازگی به چاپ رسیده نوشتند: این پارچه‌های انسانی یک سطح بی‌نظیر از زیست سازگاری را ارائه می‌دهند و نسل جدیدی از محصولات کاملا بیولوژیکی بشمار می‌روند. 

 مزیت اصلی این نخ‌ها نسبت به سایر نخ‌های بخیه مصنوعی این است که این ماده دیگر پاسخ ایمنی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند باعث بهتر شدن روند بهبود زخم‌ها شود. 

براساس این مجله، محققان صفحات سلول‌های پوست انسان را به صورت نوارهای طولانی برش داده و سپس با در هم تنیده شدن این صفحات و ماده‌ایی مانند نخ، می‌توان آنها را به اشکال مختلف تبدیل کنند. 

نخی از جنس پوست بدن!

محقق Nicholas L’Heureux می‌گوید، اکنون ما می‌توانیم کیسه، لوله و غشاهای سوراخدار خود را ببافیم. با این نخ (پارچه) هر فرایند نساجی مانندی امکانپذیر است. 

تاکنون محققان از این نخ مخصوص برای بخیه زدن زخم‌های موش‌ها استفاده کرده‌اند و باعث شد تا تنها در دو هفته به طور کامل زخم‌ها بهبود یابند. آنها حتی توانستند یک شریان گوسفندی را با این نخ ببندند و جلوی خونریزی را بگیرند. 

این تحقیق توسط تیمی انجام شد که بیشتر از ورقه‌های مواد بیولوژیکی برای ایجاد رگهای خونی استفاده کرده بودند. 

futurism.com

2121

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا