سریال خاتون
فناوری

گوگل 600 اپ را به خاطر نمایش آگهی‌های بد حذف کرد

گوگل 600 اپ را به خاطر نمایش آگهی‌های بد حذف کرد

شرکت گوگل اخیرا با افتخار اعلام کرد که Google Play Store به درآمد خالص 80 میلیارد دلاری برای توسعه‌دهندگان رسیده است. البته این ارقام فقط برای راه‌های مشروعی هستند که توسعه‌دهندگان پول می‌گیرند، چه از خرید مستقیم اپ‌ها، و یا خریدهای درون اپی، اشتراک‌ها، یا حتی آگهی‌ها.

با این حال، مورد اخیرالذکر درآمد تا حدودی مشکل‌ساز شده است، حتی برای گوگل اپ‌های ممنوع شده‌ای که این اپ‌ها می‌توانند استفاد کنند را مدیریت می‌کند.

این تا حدود زیادی به علت روش‌های نه چندان هوشمندانه‌ای است که این شرکت برای آگهی‌ها در Google Play Store در پیش گرفته است.

 

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اسلش‌گیر، گوگل کمپینی را برای نورم کردن آگهی‌های بدون مخاطره در پیش گرفته است. این تلاش نمی‌تواند تا حد مقابله با وب‌سایت‌هایی که آگهی‌های بد منتشر می‌کنند پیش برود، ولی گوگل دست‌کم می‌تواند اپ‌هایی در Google Play Store که خط مشی‌های آگهی‌های آن را نقض می‌کنند حذف نماید.

این خط مشی‌ها آگهی‌هایی که با کارکرد اپ تداخل دارند یا، بدتر، حتی در زمانی که اصلا از اپ استفاده نمی‌شود ظاهر می‌شوند را ممنوع کرده است؛ و البته این سوای آگهی‌هایی است که به خودی خود ماهیتی مخرب دارند.

 

گوگل فاش ساخته است که حدود 600 اپ دقیقا به این دلایل از Google Play Store حذف شده‌اند. علاوه بر آن، این اپ‌ها از سرویس‌ها و پلتفرم‌های درآمدزائی آن محروم شده‌اند تا نتوانند با توزیع بر روی اپ استورهای دیگر به اثرگذاری خود ادامه دهند.

 

با اینکه این قطعا یک دستاورد ستایش‌برانگیز است، ولی سیستم‌های خط مشی‌سازی گوگل تا بی‌نقص بودن فاصله زیادی دارند.

در مواقعی اپ‌های مشخصا بی‌خطر با جریمه نقض مقررات گوگل مواجه می‌شوند، و فقط بعدها و پس از خواهش و التماس‌های فراوان[از سوی مالک اپ] و بدون هیچگونه توضیح یا حتی پوزشی[از سوی گوگل] این جریمه‌ها رفع می‌شوند.

در بیانیه گوگل ذکر شده است که این شرکت تیم‌هایی را برای این نوع از تشخیص آگهی مضر اختصاص داده است به این امید که محرومین اشتباه در آینده کاهش یابند.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا