سریال خاتون
فناوری

پرتاب موشک در چین در بحبوحه شیوع کرونا

پرتاب موشک در چین در بحبوحه شیوع کرونا


چین هفته گذشته پرتاب ماهواره را در حین شیوع ویروس کرونا از سر گرفت و یک موشک با نام Long March 2D را به فضا پرتاب کرد. این نخستین پرتاب موشک این کشور از ابتدای سال نوی چینی به شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا و به نقل از Space، این موشک Long March 2D از مرکز پرتاب ماهواره چین با نام Xichang  که در استان شی‌چوان واقع است، انجام گرفت و شرکت هوافضای چین با نام اختصاری CASC که نهادی دولتی در این کشور است، تقریباً ۴۰ دقیقه پس از آنکه موشک زمین را ترک کرد، پرتاب آن را تأیید نمود.

گفته می‌شود این موشک حامل چهار ماهواره آزمایشی از نوع Xin Jishu Shiyan بوده است که XJS-C، XJS-D، XJS-E و XJS-F نام داشتند و همگی آنها در مدارهای از‌پیش‌برنامه‌ریزی‌شده وارد شدند. گفته می‌شود قرار است این ماهواره‌ها فناوری‌های جدیدی را برای مشاهدات زمینی و همینطور برقراری ارتباط با یکدیگر آزمایش کنند.

گفتنی است ویروس کرونا در منطقه ووهان شیوع پیدا کرد و تاکنون ده‌ها هزار تن در سراسر جهان را درگیر خود ساخته و چین و برخی دیگر از کشورها را وا داشته دست به اقداماتی نظیر قرنطینه کردن بزنند.

این پرتاب تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که رئیس هیئت مدیرهٔ CASC تجهیزات آماده‌سازی پرتاب را مورد آزمایش و بررسی قرار داد تا ببیند که کارکنان این نهاد چگونه در حال انجام دستورالعمل‌های جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا هستند؛ همچون استفاده از ماسک.

شایان ذکر است CASC در سال ۲۰۲۰ چهار مأموریت به فضا پرتاب کرده و درنظر دارد در سال جاری بیش از ۴۰ مأموریت دیگر نیز به فضا اعزام نماید. در سال ۲۰۱۹، چین چندین پرتاب موشک در همین مرکز به انجام رساند که در برخی از موارد فاصله میان پرتاب‌ها حتی ۶ ساعت نیز بوده است که در مقایسه با دیگر کشورها، حاکی از سرعت بسیار بالای انجام آزمایش‌ها در چین دارد.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا