سریال خاتون
فناوری

همکاری سازمان بهداشت جهانی و تیک‌تاک برای مبارزه با اخبار جعلی کرونا

همکاری سازمان بهداشت جهانی و تیک‌تاک برای مبارزه با اخبار جعلی کرونا

گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان بهداشت جهانی از شبکه اجتماعی تیک‌تاک برای مبارزه با اشاعه اطلاعات غلط و شایعه‌ها در رابطه با ویروس کرونا استفاده می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  gizmodo، دکتر مایک رایان به‌عنوان رییس برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در رابطه با شیوع و تأثیرات ویروس کرونا در بالاترین سطح هشدار و ارزیابی ریسک قرار دارند.
 
به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی برای اولین بار نرم‌افزار تیک‌تاک را مجبور کرده است که در رابطه با مراقبت‌های مرتبط با پیش‌گیری از این بیماری به افراد عادی جامعه اطلاع‌رسانی کنند. ، بندتا آلگرانزی به‌عنوان رییس فنی گروه پیشگیری از عفونت در ویدئویی افراد را به مراجعه به وب‌سایت سازمان بهداشت جهانی تشویق می‌کند و نحوه شستشوی درست دست‌ها و پوشاندن صورت به هنگام سرفه یا عطسه را آموزش می‌دهد.
 
 
 
او همچنین اعلام می‌کند که در صورت داشتن علائمی مانند سرفه، تب و تنگی نفس با پزشک خود تماس بگیرید و تا زمان از بین رفتن کامل علائم در خانه بمانید. در توضیحات این ویدیو آمده است که:«ما برای ارائه مشاوره بهداشتی معتبر و به‌موقع با تیک‌تاک همکاری می‌کنیم.»
 
البته این اولین باری نیست که یک سازمان جهانی بزرگ از تیک‌تاک برای اطلاع‌رسانی در رابطه با شیوع یک بیماری استفاده می‌کند و پیش‌ازاین نیز یونیسف و صلیب سرخ ویدیوهایی را برای مبارزه با شایعه‌ها از طریق این نرم‌افزار منتشر کرده بود زیرا روزبه‌روز به شمار کسانی که برای جذب دنبال کننده مدعی داشتن علائم کرونا شده بودند افزوده می‌شد.
 
یکی از سخنگویان تیک‌تاک از طریق ایمیل به گیزمودو اعلام کرد که این کمپانی با سازمان بهداشت جهانی برای ایجاد جامعه‌ای امن برای کاربرانش همکاری خواهد کرد.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا