سریال خاتون
فناوری

پس از رسوایی هوش مصنوعی کلییر ویو، اپل این نرم‌افزار را از کار خواهد انداخت

پس از رسوایی هوش مصنوعی کلییر ویو، اپل این نرم‌افزار را از کار خواهد انداخت

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل نسخه iOS نرم‌افزار هوش مصنوعی کلییرویو را به دلیل نقص برنامه‌های توسعه‌دهنده این کمپانی متوقف کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  gizmodo، اپل بعدازاین که متوجه شد استارت‌آپ کلییر ویوو اپ استور را دور زده و از مشتریان خود خواسته که نسخه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار iOS کلییر ویوو را دانلود کنند تصمیم گرفت تا اقدام لازم جهت برخورد با این موضوع را انجام بدهد.
 
هوآن تن به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی کلییر ویو اعلام کرد که:« ما با اپل در ارتباط هستیم و در تلاشیم تا شرایط و ضوابط آن‌ها را رعایت کنیم.» لازم به ذکر است که این کمپانی در طی هفته‌های گذشته به دلیل افشاگری‌های نیویورک‌تایمز در رابطه با اقدامات مرتبط با جمع‌آوری داده‌های این کمپانی مورد بازخواست قرار گرفته بود. بنابر گزارش‌ها این کمپانی از 3 میلیارد تصویر موجود در اینترنت برای فناوری تشخیص چهره خود استفاده کرده و در این راه سیاست‌های کمپانی‌های دیگر از قبیل فیس‌بوک و یوتیوب را نقض کرده بود.
 
 
علاوه بر این در ابتدای هفته جاری شواهدی به دست آمد که نشان داد مشتریان کلییر ویو علاوه بر اف بی آی و 2200 سازمان اعمال قانون شامل وال مارت و بست بای نیز بوده است. این در حالی است که کلییر ویو پیش‌ازاین اعلام کرده بود که نرم‌افزار این کمپانی تنها برای اهداف اعمال قانون طراحی‌شده است.
 
بزرگ‌ترین سازمان آنلاین برابری نژادی آمریکا به نام کالر آف چنج (Color of Change) نیز با ارسال نامه به چندین کمپانی که از خدمات کلییر ویو استفاده می‌کنند درخواست کرد که ارتباط خود را با این کمپانی نزدیک‌تر کنند. باوجود تمامی این افشاگری‌ها به نظر می‌رسد که این روزها ادامه راه برای استارت‌آپ کلییر ویو بسیار سخت شده است و باید در آینده‌ای نه‌چندان دور به این اتهامات پاسخ داده شود.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا