سریال خاتون
فناوری

کاربران در اندروید جدید کنترل جدی‌تری بر موقعیت مکانیشان خواهند داشت

کاربران در اندروید جدید کنترل جدی‌تری بر موقعیت مکانیشان خواهند داشت

اندروید می‌داند که شما از اینکه دیگران رفت و آمدتان را زیر نظر داشته باشند ناراحتید.

 

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، این سیستم عامل موبایل تحت کنترل گوگل اخیرا از یک قابلیت جدید برای حریم خصوصی رونمایی کرد که، وقتی آماده شود، به کاربران امکان کنترل بر اشتراک‌گذاری داده‌های مکانیشان به شکلی دقیق‌تر را خواهد داد.

مشخصا، یک پست در بلاگ توسعه‌دهندگان گوگل فاش ساخته است که سیستم عامل بعدی (اندروید 11) گزینه‌ای برای محدودسازی اشتراک‌گذاری مکانی با اپ‌ها را در تنها یک بار اقدام در اختیار افراد قرار خواهد داد.

 

به عبارت دیگر، فرض کنید که می‌خواهید یک اپ بداند شما برای یک هدف مشخص کجا هستید، ولی نمی‌خواهید که ان اپ اطلاعات مکانی شما را بی‌وقفه به طرف‌های ثالث نامشخص به طور مداوم ارسال کند. اکنون گوگل می‌گوید که این امکان فراهم خواهد شد.

 

در این پست بلاگ گوگل امده است: «اکنون در اندروید 11، ما به کاربران کنترل حتی بیشتری برای اعطای یک مجوز “یکباره” به داده‌های حساسی مانند مکان می‌دهیم. وقتی کاربران این گزینه را انتخاب کنند، اپ‌ها تنها تا زمان خروج وی از اپ می‌توانند به داده‌ها دسترسی داشته باشند و برای بعد از آن باید مجددا برای دسترسی بعدی درخواست مجوز کنند.»

 

این بی‌تردید یک گام خوب به سمت افزایش محرمانگی برای کاربران اندروید است، و پس از یک آپدیت جدید ارائه شده اتفاق افتاده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «در اندروید 10، به افراد کنترل مضاعفی داده شد تا فقط وقتی امکان دسترسی را اعطا کنند که اپ در حال استفاده است، که باعث می‌شود تا دسترسی به اطلاعات مکانی نظام‌مندتر شود.

روشن است که کاربران از این آپشن استقبال کردند به طوری که بیش از نیمی از کاربران گزینه “وقتی اپ در حال استفاده باشد” را انتخاب نمودند.»

 

ردیابی مکانی یک شکل به طرز باورنکردنی تهاجمی از جمع‌آوری اطلاعات است که توسط تعداد نامعلومی از اپ‌ها انجام می‌شود، و صنعتی عظیم حول خرید و فروش این اطلاعات وجود دارد.

اطلاع دادن به یک اپ در این باره که فقط تا مقدار مشخصی می‌تواند اطلاعات مکانی شما را ردیابی کند، و نه به صورت تمام‌وقت، یک روش کوچک برای مبارزه با این صنعت است.

انتظار می‌رود اندروید 11 حدودا در پاییز 2020 رسما منتشر شود.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا