سریال خاتون
فناوری

Siri به کمک تشخیص کرونا می‌آید

Siri به کمک تشخیص کرونا می‌آید


آن دسته از کاربران گوشی آیفون که دوست دارند از ابتلا یا عدم ابتلای خود به کرونا مطمئن شوند، می‌توانند از دستیار صوتی هوشمند اپل یعنی سیری استفاده کنند.

برای آغاز، کاربران باید این سوال را از سیری بپرسند که هی سیری، آیا من ویروس کرونا دارم؟ البته علاوه بر اپل، فیس بوک و گوگل هم ارائه خدماتی مشابه را از طریق راه اندازی وب سایت و غیره آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از مهر، به روزرسانی سیری برای تسریع شناسایی ویروس کرونا در روز شنبه انجام شده و با طرح سوالاتی مشخص می‌شود آیا افراد نشانه‌های این بیماری مانند تب، سرفه خشک، تنگی نفس و غیره را دارند یا خیر. سیری در نهایت به کاربرانی که به نظر می‌رسد به شدت به کرونا مبتلا هستند تاکید می‌کند که با شماره ۹۱۱ تماس بگیرند.

اگر سیری چنین تشخیص دهد که شدت ابتلای افراد به کرونا بالا نیست به آنها توصیه می‌کند در منزل بمانند و از تماس با دیگر افراد اجتناب کنند. ولی اگر شرایطشان بدتر شد با پزشک تماس بگیرند. همچنین لینک اپ استور اپل برای این افراد ارسال می‌شود تا اپلیکیشن‌های مرتبط با دریافت مشاوره کرونا، فهرست مراکز درمانی و غیره را بارگذاری و نصب کنند. این خدمات تنها به کاربران آمریکایی ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا