سریال خاتون
فناوری

آیفون‌ها کاملاً ضد آب خواهند شد

آیفون‌ها کاملاً ضد آب خواهند شد

در سال‌های اخیر شرکت اپل همواره تلاش کرده است که گوشی‌های خود را در برابر آب مقاوم کند. این شرکت در پی آن است که طراحی بدنه گوشی‌های آیفون را به‌گونه‌ای تغییر دهد که در اثر برخورد با آب از سرویس خارج نشوند. شایان ذکر است که این شرکت تا به حال به موفقیت‌های بسیاری در این زمینه دست یافته و تلاش می‌کند که جایگاه خود را در این زمینه ارتقا ببخشد.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، در حال حاضر آیفون‌های شرکت اپل از نظر ضد آب بودن، دارای رتبه عالی IP68 هستند. به بیان ساده‌تر می‌توانند تا دو متر زیر آب به مدت 30 دقیقه مقاومت کند و دوام بیاورد. ناگفته نماند که بسیاری از افراد می‌گوید آیفون‌ها خیلی بیشتر از این آمار و اعداد دوام می‌آورند.
 
خیلی از ما تاکنون شنیده‌ و دیده‌ایم که کاربران با آیفون خود زیر آب عکس می‌گیرند. البته چنین چیزی از طرف متخصصان توصیه نمی‌شود. مقاوم بودن آیفون‌ها در برابر آب به این معنا است که آیفون در برابر برخورد تصادفی قطرات آب سالم می‌ماند ولی دیگر برای فعالیت‌هایی مانند عکاسی زیر آب مناسب نیست.

 
 
گزارش منابع آگاه نشان می‌دهد که شرکت اپل تمام تلاش خود را کرده تا پتنت لازم برای فعالیت گوشی زیر آب را بگیرد و سرانجام موفق شده است. این پتنت اخیراً رونمایی شد. در این حق ثبت اختراع آمده است که شرکت اپل می‌خواهد آیفون‌ها را به صورت کامل ضد آب کند. البته این مفهوم، جدید و نو نیست. در این پتنت از یک رابط کاربری بالقوه صحبت شده است که زیر آب فعال می‌شود.
 
در صورتی که چنین رابط کاربری فعال شود، بخشی از بار شناختی روی کاربری که می‌خواهد از این راب کاربری استفاده کند، کاهش می‌یابد و همین مسئله بهره‌وری او و گوشی را افزایش می‌دهد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم اپل قصد دارد در آینده چه ایده‌ای برای ضد آب کردن آیفون‌های خود به کار ببندد.
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا