سریال خاتون
فناوری

دردسر جدید کاربران نرم‌افزار گفت‌وگوی تصویری زوم

دردسر جدید کاربران نرم‌افزار گفت‌وگوی تصویری زوم

شیوع ویروس کرونا از ماه گذشته میلیون‌ها نفر در جهان را خانه‌نشین کرده است و همین امر موجب افزایش چشم‌گیر کاربران سرویس‌های تماس تصویری شده است. نرم‌افزار زوم نیز از این قاعده مستثنا نیست و تعداد مشارکت‌کنندگان ملاقات‌های روزانه در این نرم‌افزار از 10 میلیون در دسامبر به 200 میلیون در مارس رسیده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، این محبوبیت موجب شد که نقص‌های امنیتی زوم به‌سرعت به شمار اعظم کاربران این نرم‌افزار نفوذ کند. تلاش‌های امنیتی زوم از قابلیت‌های ردیابی توجه درونی گرفته تا  Zoombombing توجهات زیادی را در پی داشته است و حداقل سه شکایت قانونی علیه این کمپانی ثبت شده است.
 
 
 
یکی از محققان امنیتی دو آسیب‌پذیری امنیتی مهم را در این سیستم به وجود آورده است. او با استفاده از یکی از این آسیب‌پذیری‌ها توانسته از طریق یک لینک ناامن یکی از ویدیوهایی که این کمپانی از پیش در حافظه ابری این سیستم ذخیره کرده بود را دانلود کند.
 
این محقق همچنین کشف کرد که ویدیوهای از پیش ضبط‌شده کاربران ممکن است حتی پس از پاک شدن توسط کاربر، برای ساعت‌ها در فناوری ابری وجود داشته باشند.
 
زوم به‌سرعت برای جلوگیری از سو استفاده گسترده از این نقص امنیتی به انتشار به‌روزرسانی‌های مرتبط پرداخت. این کمپانی همچنین تنظیمات پیش‌فرض Record to Cloud را به‌گونه‌ای تغییر داد که هم‌اکنون از کاربر خواسته می‌شود تا برای ویدیوهای آپلود شده پسورد بگذارد.
 
البته ویدیوهای از پیش آپلود شده ممکن است هنوز هم از طریق لینک‌های به اشتراک‌گذاری در معرض مشاهده هکرها باشد. کمپانی زوم به کاربران پیشنهاد کرده است که اقدامات ایمنی را در این رابطه انجام داده و تنظیمات امنیتی تمامی ویدیوهایی که پیش به‌روزرسانی زوم در فناوری ابری این شرکت ذخیره کرده بودند را تغییر بدهند.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا