سریال خاتون
فناوری

هکرها در دوران کرونا هم بیکار ننشته‌اند!

هکرها در دوران کرونا هم بیکار ننشته‌اند!

تونیا اوگورتز معاون دستیار مدیر اف.بی.آی در جریان برگزاری یک نشست آنلاین به میزبانی مؤسسه پژوهشی اسپن در روز گذشته گفت: تعداد درخواست‌های دریافتی اف.بی.آی برای رسیدگی به جرایم سایبری در یک ماه اخیر نسبت به ماه‌های قبل چهار برابر افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایتنا از مهر، به گفته معاون دستیار مدیر اف.بی.آی مرکز رسیدگی به شکایات اینترنتی اف.بی.آی موسوم به آی.سی ۳ با افزایش بی‌سابقه موارد ثبت شکایت مواجه است. این مرکز تا پیش از این روزانه حدود هزار شکایت دریافت می‌کرد که در هفته‌های اخیر این رقم به ۳ تا ۴ هزار مورد شکایت در روز افزایش یافته است. بخش اعظم این شکایات مربوط به موارد تلاش برای کلاهبرداری و اخاذی اینترنتی از کاربران با سواستفاده از شیوع ویروس کروناست.

تونیا اوگورتز در نشست آنلاین خود تصریح کرده است: ما امیدوار بودیم جانیان سایبری در ایام شیوع ویروس کرونا رفتاری انسانی داشته باشند و به این موضوع فکر کنند که سواستفاده از این وضعیت برای کسب منفعت شخصی غیرقابل قبول است اما متأسفانه تصور ما اشتباه بود. آنها از هیچ کاری رویگردان نیستند و اقدامات مختلفی مانند ثبت دامنه‌های اینترنتی برای کلاهبرداری، تلاش برای اخاذی از مردم به بهانه اعطای پول به خیریه‌های کرونا، طرح ادعای فروش ماسک و دیگر تجهیزات پزشکی و مراقبتی و هر کار دیگری که به ذهنشان برسد را انجام می‌دهند. متأسفانه جنایتکاران سایبری بسیار خلاقانه عمل می‌کنند.

وی افزود: برخی کشورهای خارجی هم حملاتی را برای سرقت اطلاعات بخش مراقبت‌های درمانی و کسب اطلاع از فعالیت‌های پژوهشی امریکا در مورد کرونا انجام داده‌اند. ما برای مقابله با همه این حملات اقدام و برخی متخلفان را نیز شناسایی کرده ایم. او در مورد جزئیات این اقدامات توضیح بیشتری ارائه نداد.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا