شکایت از خدمات فناوری اطلاعات را به کجا ببریم؟!

شکایت از خدمات فناوری اطلاعات را به کجا ببریم؟!


مشترکان درصورت شکایت از هر یک از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان می‌توانند به سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند تا رگولاتوری به بررسی شکایات آن‌ها بپردازد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است. کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

 




کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جستجو انتخاب و روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.

 




 در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.

کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند. همچنین مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت آن را ضمیمه کنند.

آمار آخرین شکایات ثبت‌شده در این سامانه در ماه گذشته به صورت زیر است.

 




 

منبع: خبرگزاری ایتنا