سریال خاتون
فناوری

ببینید | همه چیز درباره کراس اوور برقی نیسان : آریا!

کمپانی نیسان با ورود به نمایشگاه اتومبیل توکیو در سال 2019، قلمرو خود را در خودروهای برقی نشان داد. خودرو مفهومی نیسان آریا، با طراحی خاص و بینظیر معرفی شد. این خودرو نشان دهنده طراحی‌های آینده و پیشرفت‌های کمپانی نیسان در زمینه تکنولوژی و فناوری سیستم‌های خودران است. یک گروه تمام طراحی این خودرو از ارتباطات تا سیستم خودران آن را در دست گرفته اند.

نیسان آریا

ممکن است این خودرو کمی مشابه نیسان IMX باشد که در سال 2017 معرفی شد. جلو پنجره بزرگ، چراغهای LED کشیده و نازک که بیانگر نماد V-Motion نیسان هستند در این خودرو خودنمایی می‌کنند. در پشت نیز گلگیرهای پهن با چرخ‌های 21 اینچی و یک چراغ یکپارچه شیشه ای وجود دارد که یک مفهوم خاص را نشان می‌دهد. 

نیسان آریا

فضای درونی مینیمالیستی خودرو یک حس خاص را در افراد ایجاد می‌کند. درون خودرو به گونه‌ای طراحی شده که حس مرتب بودن و تمیزی را در فرد القا کند و تمامی کلیدها و دکمه‌ها در صفحه لمسی آن قرار گرفته است و بسیاری از امکانات مختلف مانند سیستم نیمه خودران ProPilot 2.0 را پشتیبانی می‌کند. فضای داخلی آن گونه‌ای است که 5 فرد بزرگسال به راحتی می‌توانند سفر کنند. 

نیسان آریا

آریا از یک جفت موتور الکتریکی برای هر محور خود استفاده می‌کند که باعث ایجاد چندین حالت رانندگی مختلف در خودرو میشود گفته می‌شود شتاب 0 تا 100 آن کمتر از 5 ثانیه باشد. برخلاف سایر خودروهای برقی مانند تسلا، رنو کلیو و فورد اکسپلورر در این خودرو از صفحه نمایش تبلتی بزرگ استفاده نشده است. به گفته نیسان آنها به دلیل طراحی و عملکرد مسیر دیگری را از سایر خودروها انتخاب کردند. این دو صفحه نمایش منحنی، یادآور حس موج است که عناصری از آن در تمام کابین خودرو وجود دارد. همچنین قرارگیری این صفحه به شکل افقی باعث میشود تا تمامی افراد دید کامل و بهتری به آن داشته و کارایی آن راحت‌تر شود.

motor1.com

 

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا