سریال خاتون
فناوری

هواوی در عصر کرونا یکه‌تازی می‌کند!

هواوی در عصر کرونا یکه‌تازی می‌کند!


میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین در نخستین فصل از سال جاری میلادی تحت تاثیر شروع گسترده و ویروس کرونا ۲۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس تازه ترین آمار و گزارش های منتشر شده از سوی کارشناسان و پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و افت شدید تقاضای مشتریان با کاهش قابل توجه ۲۲ درصدی روبرو بوده است.

این در حالیست که افت شدید تقاضای مشتریان ناشی از شیوع گسترده و ویروس کرونا به تنهایی در ماه فوریه ۲۰۲۰ یک کاهش بی سابقه ۳۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده است.

این کارشناسان همچنین در ادامه گزارش خود به سهم شرکت های تولید کننده موبایل در بازار چین که بدون شک یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای فروش محصولات مختلف از جمله گوشی هوشمند به شمار می‌رود، اشاره کرده‌اند.  

طبق نمودار زیر می‌توان دریافت در این بازه زمانی هواوی با اختصاص ۳۹ درصد از این بازار بیشترین سهم فروش موبایل را در این کشور به خود اختصاص داده و عنوان بزرگترین شرکت تولید و عرضه کننده گوشی های هوشمند را در چین از آن خود کرده است. بعد از آن شرکت چینی ویوو و اوپو به ترتیب با اختصاص سهم ۱۸ درصدی و ۱۷ درصدی در رتبه‌های دوم و سوم این فهرست رده بندی جای گرفته اند.

اپل نیز با سهم ۱۰ درصدی در رتبه چهارم سهم شرکت های مختلف در بازار فروش موبایل در چین قرار گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا