سریال خاتون
فناوری

گزارش تصویری ایتنا: آئودی A3 سدان 2021، یک هیبرید نرم تنومند

گزارش تصویری ایتنا: آئودی A3 سدان 2021، یک هیبرید نرم تنومند

این سدان اسپورت کامپکت در بازار آمریکا و کانادا با دنده دستی عرضه نخواهد شد، ولی یک آپشن 48 ولتی هیبرید نرم برای مشتریان قابل خرید خواهد بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، آئودی فقط اطلاعاتی در رابطه با آپشنهای اروپایی پاورترین آن منتشر کرده است. خریداران امکان انتخاب از میان چهار پیکربندی متفاوت را خواهند داشت – که از یک سه سلیندر 30 TFSI  تا یک جفت 2 لیتری دیزلی را شامل می‌شود – و جذابترین گزینه برای خریداران قاعدتا 35 TFSI بنزینی خواهد بود. این موتور بنزینی توربوشارژ 1.5 لیتری چهار سیلندر وقتی با دنده‌بندی دستی شش سرعته جفت شود 148 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته انتخاب دنده‌بندی دوکلاچه هفت سرعته هم یک سیستم هیبرید نرم 48 ولت و 37 پوند-فوت گشتاور را به آن می‌افزاید.  
 
سیستم اینفوتینمنت MMI Touch در این خودرو به طرز چشمگیری نسبت به نسل قبل از آن تقویت شده و قابلیت شناسایی دستخط، فرمان صوتی زبان طبیعی، جستجوی مقصد با اتصال 4G LTE  و چندین قابلیت جدید را پیدا کرده است. چند پورت USB Type-C نیز برای شارژ اسمارتفون در آن تعبیه شده است.
همچنین قابلیتهای ارتباطی CarPlay اپل و Auto اندروید در این خودرو به کارگیری شده‌اند. در عین حال امکان استفاده از یک گوشی اندرویدی دارای قابلیت NFC به عنوان کلید برای باز کردن دربها، و استارت زدن موتور وجود خواهد داشت.
 
عرضه نهایی این خودرو برای تابستان سال جاری برنامه‌ریزی شده و قیمت آن حداقل 30120 دلار خواهد بود.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا