شیوه برخورد مایکروسافت با 30000 باگی که هر ماه ایجاد می‌کند

شیوه برخورد مایکروسافت با 30000 باگی که هر ماه ایجاد می‌کند

شرکت مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین شرکت‌های جهان 47000 توسعه دهنده دارد. اگر هر کدام از این توسعه‌دهندگان بخواهند ماهی یک باگ هم ایجاد کنند، حدود 47000  باگ در طول یک ماه ایجاد می‌شود.

طبق گزارش‌ها توسعه‌دهندگان این شرکت در طول یک ماه حدود 30000 باگ ایجاد می‌کنند. مسئله این است که شرکت مایکروسافت چه برنامه‌ای برای مقابله با این باگ‌ها و اشکالات دارد؟

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ورج، مایکروسافت شیوه مدیریت باگ‌های نرم‌افزاری و خدماتی خودش را اعلام کرده است. این شرکت با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی این باگ‌ها را مدیریت می‌کند.

البته مایکروسافت اعلام کرده است که خیلی از این باگ‌ها و اشکالات را با استفاده از مدل‌های سنتی مدیریت می‌کند.

 

مایکروسافت در حال حاضر از بیست سال داده‌های تاریخی که در 13 میلیون آیتم و باگ کاری کسب کرده است، در جهت ایجاد یک مدل یادگیری ماشینی استفاده می‌کند.

این مدل می‌تواند 99 درصد از مواقع باگ‌های امنیتی و غیرامنیتی را از هم تشخیص دهد. این مدل به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند که مسائل امنیتی حیاتی که نیاز به بررسی دارند را با دقت شناسایی و اولویت‌بندی کنند.

 




شرکت مایکروسافت همچنین اعلام کرده: «هدف ما در ابتدا این بود که یک سیستم یادگیری ماشینی بسازیم که باگ‌ها را با دقتی بالا در سطح یک متخصص در قالب امنیتی و غیرامنیتی و مهم و غیرمهم دسته‌بندی کند.»

این شرکت باگ‌های مختلفی را به صورت امنیتی و غیرامنیتی نامگذاری و به این سیستم معرفی کرد. سپس این مدل یاد گرفت که باگ‌های امنیتی را شناسایی و آنها را در قالب حیاتی، مهم یا کم‌اهمیت دسته‌بندی کند.

 

مایکروسافت برای ساخت این مدل از متخصصان امنیتی و دانشمندان داده کمک گرفته است.

متخصصان به صورت مداوم به این مدل آموزش می‌دهند تا بتوانند آن را در تشخیص باگ‌ها و اشکالات قوی‌تر کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا