سریال خاتون
فناوری

راهنمای خرید سرور های اچ پی مناسب برای سازمان و ارگان

راهنمای خرید سرور های اچ پی مناسب برای سازمان و ارگان

—————- رپرتاژ آگهی —————–

در هنگام خرید سرور اچ پی به چه مواردی میبایست توجه کرد ؟

امروزه خرید سرور برای هر سازمان و شرکت، به یک موضوع پرچالش تبدیل شده است . ازطرفی با توجه به گسترش روز افزون اطلاعات و تکنولوژی ها نه میتوان منکر نیاز شرکت ها به تجهیزات مخابراتی و پردازشی اختصاصی برای خود شد . و از طرفی دیگر با توجه به افزایش روز افزون قیمت تجهیزات همواره تامین تجهیزات لازمه برای کسب و کار ها و سازمان ها سخت شده است.

در این مقاله سعی شده تا به شرح مورادی را که شما میبایست در هنگام خرید سرور به آنها توجه کنید بپردازیم.

کاربرد سرور :

مورد اولی که شما در هنگام خرید سرور HP  باید به آن توجه کنید کاربرد سرور برای سازمان و ارگان میباشد . با مثالی به شرح این مورد میپردازیم.

فرض کنید هدف از استفاده سرور در سرکت ما فقط راه ندازی یک پرنتر سرور برای استفاده مشترک کارمندان از یک پرینتر باشد . در این صورت شما نیازی به خرید سروری قدرتمند با کانفیگ و ظرفیت پردازشی بالا ندارید و نیاز خود را میتوانید با یک دستگاه کامپیوتر ساده که فقط قابلیت اتصال به شبکه را داشته باشد برطرف کنید .  حالا در نقطه مقابل فرض کنید شما برای انجام پردازش های سنگین و دیتابیس های مهم نیاز به سرور دارید در این صورت شما نمیتوانید سروری با کانفیگ پائین برای کسب و کار خود انتخاب کنید . به عبارتی دیگر اگر شما کمتر یا بیشتر از نیاز خو برای خرید سرور هزینه کرده باشید پول خود را هدر داده اید . که این کار برای هر سازمان و ارگانی میتواند خطرناک باشد.

البته ممکن است شما الان کاربرد آنچنانی از سرورنداشته باشید ولی میتوانید پیش بینی کنید که در بازه زمانی کمی در آینده کاربرد های جدیدی به سرورشما افزوده خواهد شد . پس در این صورت خرید سرور قوی تر نسبت به نیاز الان خود مشکلی نداشته و حتی یک مزیت حساب می آید .

 




زیرساخت موجود برای استفاده از سرور :

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید سرور HPE  برای شرکت و سازمان خود باید به آن توجه کرد زیر ساخت موجود جهت استفاده از سرور میباشد.

با مثالی به توضیح این موضوع میپردازیم.

فرض کنید در سازمان شما رکی برای قرار  دادن سرور وجود نداشته باشد. پس خرید یک سرور رک مونت برای شما یک اشتباه پر هزینه خواهد بود چون در صورت عدم وجود رک در سازمان شما و خرید سرور رک مونت حالا میبایست شما هزینه های دیگری را صرف خرید رک و دیگر تجهیزات مورد نیاز رک مانند فن ، پاور ماژول و … کنید.

و یا مثال دیگر فرض کنید شما در سازمان خود رک و دیگر زیر ساخت های مورد نیاز برای استاده از سرور های رک مونت را دارید ولی بر روی رک خود فقط یک یونیت فضای خالی دارید . پس در این حالت انتخاب سرور های رک مونت با دو یا 4 یونیت اشتباه است .و شما فقط میبایست از میان سرور های تک یونیت سرور مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

 




کانفیگ مورد نیاز برای سرور :

مهم ترین موضوع در هنگام خرید سرور ، کانفیگ سرور مورد نظر برای سرور می باشد . در هنگام کانفیگ سرور میبایست به مواردی توجه کنید که بسیار حائذ اهمیت هستند . برای اطلاع از این موارد به سایت شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ مرکز تخصصی ارائه سرور های اچ پی مراجعه کنید.

 

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا