سریال خاتون
فناوری

جاذبه های گردشگری در سفر به شهر استانبول

جاذبه های گردشگری در سفر به شهر استانبول

—————- رپرتاژ آگهی —————–

تنگه بسفر

منظره زیبای تنگه بسفر که دریای مرمره و دریای سیاه در هر سوی آن قرار گرفته یکی از زیباترین دیدنی های این شهر است  . اینجا همان جائی است که استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می کند و اغلب گردشگران در حوالی آن به گشت و گذار می پردازند.

تنگه بسفر در حدود سی کیلومتر طول دارد و عرض آن هفتصد متر است . حوالی این منطقه رستوران ها و کافه های بیشماری دیده می شود که با دارا بودن محیطی گرم و دوست داشتنی و همچنین منظره ای زیبا رو به این تنگه لحظات خوشی را برای گردشگران رقم می زنند.

بسیاری از آثار تاریخی شهر در حوالی همین تنگه به چشم خورد که معروفترین آنها عبارتند از :  کاخ چراغان و دولما باغچه ، موزه زکی پاشا، مسجد اورتاکوی و قلعه های سنگی . پس پیشنهاد می کنیم حین تماشای منظره زیبای تنگه بسفر از سایر دیدنی های این منطقه نیز بازدید کنید .

بر روی این تنگه سه پل معلق ساخته شده که میتوانید از روی آن ها شاهد مناظر زیبای این قسمت از شهر باشید.

 

کاخ توپکاپی

کاخ باشکوه توپکاپی یکی از برجسته ترین آثار تاریخی در شهر استانبول است که به دست سلاطین عثمانی ساخته شده و به مدت چهارصد سال محل اقامت و مقر فرماندهی آنان بوده است. این کاخ در محل تلاقی تنگه بسفر ، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار دارد و اکنون به موزه تبدیل شده و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست.

کاخ توپکاپی عظمت و شکوه این امپراتوری را به نمایش گذاشته و بازدید از همه جزئیات آن به هفته ها زمان نیاز دارد . جالب است بدانید این  بنا در سال 1985 میلادی توسط سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. حین بازدید از این کاخ در سمت راست درختان سرو سر به فلک کشیده ای را خواهید دید که در حدود چهار قرن قدمت دارند و مطبخ ‌های کاخ نیز در همین قسمت قرار دارند.

در قسمت چپ کاخ بخش پرطرفدار و بسیار جالب حرمسرا قرار دارد که پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از آن را از دست ندهید .  سومین بخش کاخ شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم ، نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده‌ی سلطنتی است و حیت گشت و گذار در این قسمت با مجموعه ای زیبا از جواهرات و اشیاء قیمتی و همچنین مجموعه ای از دست نوشته‌های سلاطین روبرو خواهید شد که خود بسیار جالب و تماشایی است در میانه كاخ عمارتی دیده می شود که ردای حضرت محمّد (ص) در آن نگهداری می گردد و بازدید از آن دیدنی خواهد بود.

تور استانبول را در لینک زیر ببینید:

https://safarbato.co/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84

ورودی این کاخ در حدود سیزده دلار است اما گردشگرانی که مایل اند از بخش زیبا و دیدنی حرمسرا نیز بازدید داشته باشند باید علاوه بر ورودی ، مبلغ ده دلار دیگر پرداخت کنند.

کاخ دولما باغچه

پس از کاخ توپکاپی این بنای باشکوه نیز بسیار جذاب و دیدنی است . دولما باغچه نیز مانند بسیار از آثار تاریخی شهر در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد . این بنا در قرن نوزدهم میلادی و به دستور سلطان عبدالمجید اول ساخته شده است . در ابتدا از آن برای اسکان دادن مهمان خارجی استفاده می گردید و بعد ها به محل اقامت تابستانی سلاطین عثمانی تبدیل شد . معماری با شکوه و زیبای این کاخ تلفیقی از سبک های اسلامی ، عربی و اروپایی است . همه روز به جز روز های دو شنبه و پنج شنبه از ساعت نه صبح الی شانزده دربهای این عمارت به روی گردشگران باز است .

 

مسجد آبی – مسجد سلطان احمد

این بنای باشکوه یکی از شاهکارهای معماری در دوران عثمانی است که به دستور سلطان احمد و برای تقابل با مسجد ایاصوفیا ساخته شده است.

در ساخت این بنا از هزاران کاشی آبی رنگ استفاده شده و به همین علت آن را مسجد آبی نیز می نامند.

مسجد آبی تنها مسجد در این کشور است که دارای شش مناره است و در ابتدا به آن ایراداتی گرفته شد زیرا تا قبل از آن تنها مسجد الحرام دارای شش مناره بود به همین علت شاه سلطان احمد با پرداخت مبلغی دستور داد مناره دیگری به مسجد الحرام اضافه شود.

شش مناره بر افراشته این مسجد از همه نقاط شهر قابل رویت است و گردشگران را از هر نقطه ای از برای بازدید به سمت خود می کشاند. از دیگر جاذبه های دیدنی و منحصر بفرد این بنا گنبدهای آبشاری شکل آن است و به نظر می رسد هر کدام از گنبد ها در حال سرازیر شدن به پائین هستند.

تور کیش را از طریق لینک زیر در سفر باتو دنبال کنید:

https://safarbato.co/%DA%A9%DB%8C%D8%B4

مسجد سلطان احمد به مانند بسیاری از آثار تاریخی شهر در منطقه قدیمی شهر استانبول قرار دارد به همین خاطر دسترسی به آن بسیار آسان بوده و بیشتر وسایل تقلیه عمومی در کنار آن توقف می کنند.  رپورتاژ آگهی را در سایت ساعت 24 دنبال کنید.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا