سریال خاتون
فناوری

همه چیز در مورد بی ام و سری 5

همه چیز در مورد بی ام و سری 5

—————- رپرتاژ آگهی —————–

در بازار رقابت خودروهای سدان، یکی از محبوب‌ترین خودروها بی ام و سری ۵ است. این خودرو لوکس و جذاب از تازه‌ترین خودروهای برند بی ام و در کشور ما است. این خودرو که با کد G30 شناخته می‌شود، خودرویی جادار و نسبتاً اسپرت است که در بین محصولات شرکت بی ام و یک شاهکار در نوع خود به‌حساب می‌آید. خودرو بی ام و سری ۵ کد G30 درواقع نسل هفتم از خودروهای سری ۵ است و نسبت به نسل‌های قبلی، جزئیات مثال‌زدنی بیشتری را در طراحی خود عرضه می‌کند.‌ قیمت بی ام و سری ۵ بدون شک در بین خودروهای سدان موجود در کشور نسبتاً بالا است؛ اما بالا بودن قیمت آن نیز بدون حکمت نیست. 

معرفی خودرو بی ام و سری ۵

این خودرو که با نام کامل BMW 530 LI (G30( شناخته می‌شود، در کلاس سدان متوسط لوکس ساخته شده است. گیربکس این خودرو از نوع ZF و ۸ سرعته است. محور متحرک آن دیفرانسیل عقب است و دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ می‌باشد. حجم موتور آن برابر با ۱۹۹۸ سی سی است که می‌تواند ۲۵۲ اسب بخار قدرت را در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. علاوه‌براین، موتور بی ام و سری ۵ ،۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را در دور ۱۴۵۰ تا ۴۸۱۰ دقیقه تولید می‌کند.

در ادامه این مقاله به شتاب فوق العاده و توان فنی این خودرو می‌پردازیم اما تا همین جا کافی است بدانید که این غول آلمانی می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و شتاب صفر تا صد کیلومتر را تنها در ۶.۲ ثانیه طی کند. طول این خودرو ۴۹۳۶، عرض آن ۱۸۶۸ و ارتفاع آن برابر با ۱۴۷۹ میلی‌متر است.

وزن خالص خودرو که نسبت به نسخه‌های قبلی حدود ۶۰ کیلوگرم کاهش داشته است، به ۱۶۱۵ کیلوگرم رسیده است.

مصرف سوخت ترکیبی بی ام و سری 5 هم برابر با ۵.۵ لیتر و حجم مخزن سوخت آن ۶۸ لیتر است. نسبت مصرف سوخت و حجم باک در این خودرو باعث می شود تا نگرانی برای سوختگیری در مسافرت ها نداشته باشید و بتوانید مسافت های طولانی را با آن طی کنید.

بی ام و سری ۵ و جذابیت‌های آن

بدون شک بی ام و سری ۵ در نسل هفتم توانست دل بسیاری از طرفداران ماشین‌های لوکس را ببرد. بیایید با هم نگاهی به امکانات و آپشن های این خودرو بیاندازیم؛ چرا که یکی از دلایل بالا بودن قیمت بی ام و سری ۵ آپشنهای فوق العاده بالای آن است. در این خودرو که با استارت دکمه‌ای روشن می‌شود سیستم‌های کمکی برای کنترل خودرو مانند فرمان پذیری فعال، گرمکن غربیلک فرمان و سیستم‌های الکتریکی حساس به سرعت برای راحتی بیشتر راننده به خصوص در مسیرهای طولانی تعبیه شده‌اند.

سیستم تهویه مطبوع خودرو هم از نوع دوگانه و کنترل اتوماتیک است. نمایشگر خودرو با سیستم سفارشی و I drive طراحی شده است که تجربه‌ای مثال‌زدنی در هنگام کار با مولتی مدیا را فراهم می‌کند. همه این‌ها به صورت برقی تنظیم می‌شوند و مجهز به گرمکن و جمع شونده هستند.

پرده برقی و شیشه‌های دودی عقب هم از دیگر ویژگی‌های خودرو هستند. در مورد سیستم روشنایی آن هم باید گفت که چراغ‌های جلو از نوع HID بوده و به مه شکن جلو مجهز هستند. چرخش نور در پیچ‌ها و چراغ شور هم از دیگر امکانات این سیستم است. وجود سه حالت رانندگی مختلف، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور و باران، پارک یاب هوشمند، شارژر وایرلس برای موبایل، سانروف و سیستم پارک اتوماتیک را هم به مجموعه آپشن های این خودرو بیفزایید. آپشن های این خودرو آن چنان جذاب هستند که می توانند راننده و سرنشینان را برای ساعت های طولانی از ترکخودرو منصرف کنند.

ویژگی‌های فنی و ظاهری

همان‌طور که گفتیم در نسل هفتم  سری ۵ با یک خودروی لوکس و نیمه اسپرت روبه‌رو هستیم بنابراین طبیعی است که ظاهر آن کمی حجیم و عضلانی باشد. به علاوه در نسل هفتم نسبت به نسل‌های قبلی ظاهر خودرو کمی کشیده‌تر شده است. همان‌طور که گفتیم وزن خودرو کاهش پیدا کرده که باعث شده هم مصرف سوخت آن کاهش پیدا کند و هم شتاب صفر تا صد آن به عدد باورنکردنی ۶ ثانیه برسد.

داخل کابین نیز به لوکس‌ترین شکل ممکن طراحی شده است. صندلی‌های چرمی، طراحی ارگونومیک صندلی‌ها، وجود نمایشگر لمسی در بالای داشبورد و فضای جادار در صندوق عقب و همچنین صندلی‌های پشتی این خودرو را به یک خودروی افسانه‌ای و اسپرت خواستنی به خصوص برای نسل جوان بدل کرده است. آپشن های متعدد مانند رادار ۳۶۰ درجه برای کمک به سیستم پارک خودکار و کروزکنترل و وجود شیفتر تعویض دنده در پشت فرمان هم نقش مهمی در بالا بردن قیمت بی ام و سری ۵ داشته‌اند. موتور توربو شارژر خودرو هم که می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند، یک شگفتی تمام عیار است که قدرت خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دوچرخه عقبی خودرو انتقال می‌دهد.

وجود قدرت بالا و کشش بی‌نظیر خودرو ممکن است بسیاری از افراد را نگران مصرف سوخت بالای آن کند. اما همان‌طور که گفته شد بی ام و سری ۵ در حالت ترکیبی تنها ۵.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. بعلاوه زمانی که باک شما به انتهای ذخیره سوخت خود برسد، می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل خودرو میزان مسافتی که با سوخت باقیمانده می‌توانید طی کنید را از روی صفحه نمایش لمسی بخوانید. به تمام امکانات و ویژگی‌هایی که توضیح دادیم، سیستم کنترل اشاره‌ای را هم اضافه کنید.

این سیستم به شما اجازه می‌دهد که تنها با حرکت دادن انگشت خود کنترل برخی از امکانات خود را بدون حتی لمس صفحه نمایش در دست بگیرید.

کلام آخر

در نهایت باید گفت که خرید بی ام و سری ۵ یک تجربه شگفت انگیز است که البته هزینه زیادی را هم روی دست خریدار خواهد گذاشت. با این حال اگر نگاهی به سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های فوق العاده پیشرفته نصب شده روی این خودرو بیاندازیم، نباید از قیمت بی ام و سری ۵ چندان هم گلایه داشته باشیم.

در واقعیت می توان گفت که مصداق ضرب المثل قدیمی هر چه پول بدهی آش می خوری را می توان در این خودرو به وضوح مشاهده کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا