سریال خاتون
فناوری

ساخت روباتی برای نمونه‌برداری از مخاط بینی افراد برای تست کرونا

ساخت روباتی برای نمونه‌برداری از مخاط بینی افراد برای تست کرونا

دانشمندان به‌تازگی روباتی طراحی کرده‌اند که می‌تواند از مخاط بینی و گلوی بیمار به‌منظور انجام تست کووید-19 یا سایر بیماری‌های مرتبط نمونه‌برداری کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  slashgear، در آینده روبات خاصی که به‌منظور مراقبت از کارکنان بخش سلامت طراحی شده است ممکن است به نمونه‌برداری از مخاط بینی افراد به‌منظور انجام تست‌هایی از قبیل آنفولانزا یا کووید-19 بپردازد.
 
گروهی از مهندسان در انستیتوی ماشین‌آلات و مواد کره یا به‌اختصار KIMM روباتی ساخته‌اند که می‌تواند به نمونه‌گیری مخاط بینی و گلوی افراد بپردازد. کارکنان بخش سلامت به‌منظور انجام تست کووید-19 باید نمونه‌گیر بلند و نازکی را به بینی بیمار وارد کنند. این فرایند ممکن است هم برای بیمار و هم کارمند یاد شده چندان خوشایند نباشد زیرا احتمال این وجود دارد که نمونه یاد شده به ویروس آلوده باشد.
 
 
 
بااین‌حال ازاین‌پس کارکنان بخش سلامت می‌توانند نمونه‌گیر را در دست روباتی چابک قرار بدهند و سپس از یک دسته کنترل‌کننده و صفحه‌نمایش برای واردکردن نمونه‌گیر به بینی یا گلوی بیمار استفاده کنند. به‌این‌ترتیب پزشک یا پرستار انجام دهنده این تست علاوه بر مشاهده بیمار می‌تواند با استفاده از سیستم‌های ارتباطی صوتی با او صحبت کند.
 
مهندسان سازنده این روبات انظار دارند که محصول تلاش آن‌ها بتواند تعداد کارکنان بخش سلامتی که به دلیل انجام این تست‌ها به ویروس آلوده می‌شوند را به حداقل برسانند. همچنین تیم یاد شده روبات خود را به شکلی طراحی است که تا حد ممکن ارزان و البته کوچک باشد و بتوان از آن در بسیاری از مراکز درمانی به‌راحتی استفاده کرد.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا