سریال خاتون
فناوری

آیفون بعدی با لوازم جانبی کمتر

آیفون بعدی با لوازم جانبی کمتر

آخرین باری که یک آیفون خریدید با لوازم جانبی همراه آن چه کردید؟ ایربادها، کابل، شارژر، …
آیا بلافاصله استفاده از آنها را شروع کردید و یا آنها را در یک دراور انداخته و دیگر هیچوقت به آنها نگاه نکردید؟
 
به گزارش ایتنا به نقل از ZDNet، مدتیست شایعاتی به گوش می‌رسد که اپل قصد دارد بسته‌بندی آیفون را تغییر داده یا ساده‌سازی کند. بدین معنا که قرار دادن برخی لوازم جانبی، به ویژه ایربادهای سیمی و شارژر، در جعبه را متوقف خواهد کرد.
 
بنا بر آمارها اکثر آیفون‌های فروخته شده به افرادی می‌رسد که یک آیفون جایگزین خریداری می‌کنند، به طوری که افرادی که اولین باریست که آیفون می‌خرند کمتر از یک در هر پنج نفر است.
حتی ممکن است آمار واقعی به مراتب از این هم پایینتر باشد. نیل سیبارت، تحلیلگر سایت aboveavalon، تخمین زده است که حدود 18% خریداران آیفون برای نخستین بار است که این دستگاه را می‌خرند، ولی خیلی از آنها ممکن است قبلا یک آفیون را در بازار خاکستری تهیه کرده باشند، از اینرو تعداد واقعی خریداران بار اول می‌تواند در حد 10% کل خریداران باشد.
 
اگر اپل واقعا قصد انجام این سبک‌سازی را داشته باشد چنین کاری می‌تواند خدمتی به کره زمین هم باشد، چرا که واقعا مایه شرمساریست که می‌بینیم شارژرها و ایربادهای سیمی غیرلازم سر از سطل آشغال در می‌آورند.
 
با این کار علاوه بر اینکه مصرف‌کننده یک حس خوب سبز پیدا می‌کند، اپل هم به منافع متعددی دست می‌یابد.
 

اول، صرفه‌جویی مستقیم. تخمین زده شده است که جعبه و لوازم جانبی آیفون چیزی در حدود 10 دلار هزینه در بر دارند. صرفه‌جویی حتی یک دلار می‌تواند به میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی برای اپل منجر شود.
 
یک منفعت دیگر برای اپل می‌تواند این باشد که لوازم جانبی بیشتری خواهد فروخت. اپل عاشق فروختن دانگل‌ها و لوازم جانبی است، و تردید نکنید که این شرکت از فروش چیزی که قبلا مجانی در اختیارتان می‌گذاشت به وجد خواهد آمد.
 
آیا این به معنای ارزان‌تر شدن آیفون برای مصرف‌کنندگان خواهد بود؟ نه. صرفه‌جویی حاصله به ازاء هر آیفون حداکثر در حد چند دلار است.
در واقع، اگر شما برای اولین بار است که آیفون می‌خرید، ناچار خواهید بود که لوازم جانبی مورد نیازتان را خریداری کنید.
 
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا