سریال خاتون
فناوری

نحوه تبلیغ در پیج ‌های پربازدید اینستاگرام

نحوه تبلیغ در پیج ‌های پربازدید اینستاگرام

—————- رپرتاژ آگهی —————–

برای دیده‌شدن برندتان در اینستاگرام باید تلاش کنید. درست است که این فضا ظرفیت‌های بسیار درخشانی برای بدل‌شدن شما و محتوایتان به یک ستاره بی‌چون‌وچرا را دارد اما برای بهره‌مندی از این ظرفیت نیاز به شناخت و آگاهی دارید. مثلا یکی از راه‌های جذاب استفاده از اینستاگرام در جهت ارائه تبلیغات، کمک‌گرفتن از پیج‌ها یا همان صفحات پربازدید است.

اما چطور باید تبلیغات در این صفحات را پیش برد؟ قلق و روش‌های مختلف استفاده از این فرصت‌ چیست؟

شکل‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام دارای ابزارها و بسترهای متنوعی برای تبلیغ و بازاریابی است. بنا به خواسته مخاطبان و البته نیازشان باید ببینید که کدام ابزارها و روش‌ها بهتر به کمک‌تان می‌آیند و شما را در مسیر رسیدن به هدف یاری می‌دهند.

برای مثال، از طریق تصاویر تبلیغاتی، ویدئوها، استفاده از امکاناتی مانند IGTV و … می‌توانید پیام‌های خود را در صفحات پرمخاطب به گوش مشتریان بالقوه خود برسانید. برای این کار باید دست به رصد بهترین پیج‌ها بزنید. البته تعریف بهترین بسیار کار پیچیده و چالش‌برانگیزی است.

 چطور می‌توان بهترین پیج‌ها را شناسایی کرد؟ بهترین پیج اصولا چه معنایی دارد و کدام صفحات را می‌توان به چنین عنوانی مزین کرد؟ پیج‌های پرمخاطبی برای شما بهترین بستر تبلیغات خواهند بود که با برندتان و اهدافی که از راه‌اندازی کسب‌وکار دارید، تطابق و ارتباط داشته باشند.

اگر صفحه‌ای میلیون‌ها نفر دنبال‌کننده داشته باشد اما کماکان از نظر محتوایی و هویت برند با شما بیگانه باشد، تبلیغات‌تان در آن با موفقیت روبه‌رو نخواهد شد. پس گام نخست برای تبلیغ در پیج‌های پربازدید اینستاگرام این است که به سراغ اینفلوئنسرها یا افراد معروفی بروید که از ابعاد و نقطه‌نظرهای مختلف با برندتان در هماهنگی هستند.

بعد از اینکه با این صفحات و در واقع، صاحبان آنها به توافق رسیدید باید به سراغ انتخاب شکل و شیوه تبلیغات بروید. در ادامه به تعدادی از موارد و شیوه‌های تبلیغاتی اشاره می‌شود:

برگزاری مسابقات

 




حرف اینفلوئنسرها و صاحبان صفحات معروف در میان مخاطبانشان نفوذ دارد. پس اگر توصیه‌ای داشته باشند یا نظرشان را درباره موضوعی عنوان نمایند، امکان اینکه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان‌شان اقدام به پیروی از آنها کنند، بسیار زیاد می‌شود.

 یکی از روش‌هایی که می‌توانید با آن به تبلیغات اینستاگرام برندتان در صفحات پرمخاطب بپردازید، برگزاری مسابقات است. مسابقات مختلف که با اعطای جوایز همراه هستند، تقریبا شاخک‌های همه کاربران را تیز و آنها را مشتاق به دنبال‌کردن محتوا می‌کند. حال اگر این مسابقات از سوی یکی از پرمخاطب‌ترین صفحات اینستاگرامی ارائه و عرضه شود و پای جایزه هم در میان باشد، دیگر احتمال شناخته‌شدن و موفق‌شدن اهداف تبلیغاتی برندتان بیش از پیش خواهد بود.

دادن تنوع به برگزاری مسابقات یا استفاده از روش‌های پرهیجانی مانند قرعه‌کشی به این شکل و شیوه از تبلیغات، رنگ‌وبویی بسیار جذاب‌تر هم خواهد داد.

استفاده از گزینه‌های کال‌تواکشن (CTA)

همان‌طور که می‌دانید ابزارهای متعددی مانند عکس و انواع ویدئوها در اختیار صاحبان صفحات پرمخاطب است تا به مدد آنها تبلیغات را برایتان پیش ببرند. برای اینکه موفقیت را به برندتان نزدیک‌تر کنید، بهتر است به جای اکتفاکردن به پُست‌هایی که از سوی صفحات پرمخاطب درباره برندتان گذاشته می‌شود، از گزینه‌های کال‌تواکشن (CTA) هم استفاده کنید.

 یعنی با گذاشتن تصویر یا ویدئویی از محصولات‌تان در صفحات پرمخاطب، دکمه‌ها و گزینه‌هایی برای اقدام به خرید فوری یا رهنمون‌شدن مخاطبان به سمت سایت خود یا هر بستر فروش دیگری در نظر بگیرید. به این گزینه‌ها کال‌تواکشن (call to action) گفته می‌شود. یعنی شما گزینه‌ای را در تبلیغات خود طرح می‌کنید که به واسطه آن، مخاطبی که نسبت به پیگیری محصولتان کنجکاو شده، امکان ردیابی شما را سریع‌تر و ساده‌تر در اختیار خواهد داشت.

ارائه تخفیف از طریق اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها در این روزها، سلاطین بی‌رقیب فضای اینستاگرام هستند. بعضی از آنها دنبال‌کنندگانی دارند که شیفته‌وار دوست‌شان دارند. حال زمانی که شما برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به این افراد، کُدهای تخفیف می‌دهید و استفاده از آن کدها را برای اینفلوئنسر و مخاطبان صفحه‌اش مقدور می‌کنید، در واقع وارد بازی برد-بردی می‌شوید که سود و منفعت فراوانش به شما، مخاطبان و همان اینفلوئنسر هم می‌رسد.

شما که مخاطبان پرتعدادی را روانه فروشگاه خود می‌کنید، اینفلوئنسرها که به اعتبار و شهرت‌شان می‌افزایند و البته خریداران را در بخش دیگری از این پازل خواهیم داشت که تخفیف می‌گیرند و از خرید ارزان‌تر لذت می‌برند.

بیشتر بدانید: اینفلوئنسرهای ایرانی

در آخر




امکان به‌خرج‌دادن ابتکار عمل در اینستاگرام برای تبلیغات بسیار بیشتر از آن است که فکر می‌کنید. در این فضا می‌توانید دنیایی از محتواهای متنوع را برای ارائه برندتان تولید کنید و از طریق افراد پرمخاطب و پرنفوذ به عموم معرفی نمایید. باید خلاق باشید و بدانید که در حال حرکت به سوی جذب چه مشتریانی هستید.

صفحات پرمخاطب و مرتبط با کسب‌وکارتان می‌توانند در مدت کوتاهی رشد و رونق بسیار زیادی را برایتان به همراه داشته باشند. فقط باید در این مسیر انتخاب‌های درستی صورت بدهید و طوری عمل کنید که زحمات‌تان در مسیر تبلیغات و بازاریابی به باد نرود. اینستاگرام ناجی شما در فروش و تبلیغات است، روی آن حساب کنید.

اگر برای تبلیغات در اینستاگرام به دنبال بهترین گزینه‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ تیم نشانت استفاده کنید. نشانت با تجربه‌های موفقی که در زمینه‌ اینفلئونسر مارکتینگ داشته است، تا دستیابی شما به موفقیت در کنارتان خواهد بود.

 

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا