سریال خاتون
فناوری

سفر به تفلیس برای تجربه همزمان اروپا و آسیا

سفر به تفلیس برای تجربه همزمان اروپا و آسیا

—————- رپرتاژ آگهی —————–

سفر به تفلیس پایتخت گرجستان به شما این فرصت را می‌دهد تا با سفر به یک شهر، تجربه زندگی در هر دو قاره مختلف را داشته باشید. خیلی عجیب است! اما گردشگران حرفه‌ای به شما اطمینان می‌دهند که این گفته‌ای بیراه نیست. زیرا تفلیس هم سنت کهن آسیایی را در خود حفظ کرده و هم دنیای مدرن اروپایی را میزبانی می‌کند. از همین رو اگر بتوانید پرواز تهران تفلیس سفر کنید، تجربه‌ای فزاینده از گذشته و حال جهان پیرامون را کسب خواهید کرد. در این نوشته بیشتر با جاذبه های منحصر به فرد تفلیس آشنا می‌شویم:

 

از ساسانیان تا سلجوقیان در تفلیس

تفلیس در نقطه راهبردی و مهمی جای گرفته است و همین موجب شده است تا در دوره‌های تاریخی متفاوت، امپراتوری‌ها و فرمانروایی‌های گوناگونی بر آن حکمفرما شوند. حضور هر کدام از این فرمانروایی ها رد پایی را بر این کشور به جا گذاشته و به قدمت و پیشینه آن افزوده است.

ما در تفلیس، نه تنها آثار زندگی انسان از دوران باستان را می‌بینید، بلکه حضور هخامنشیان و ساسانیان تا دوران پسا اسلامی مانند سلجوقیان و رومیان و حضور سیاسی شوروی کمونیست در این شهر و نقش آنها در پیدایش و شکل‌گیری تفلیس را لمس می‌کنید.

 

تفلیس شهر کلیساهای گرجستان

 




مذهب تاریخی گرجستان، مسیحیت گرجی است و کلیساهای گرجستان با معماری منحصر به فرد و ویژه خود، نماد این کشور هستند. در درون شهر تفلیس و در مناطق پیرامون آن می‌توانید کلیساهای گرجی مختلفی را ببینید که هر کدام روایتی طولانی از تاریخ مسیحیت در گرجستان برای شما دارند.

علاوه بر کلیساهای تاریخی تفلیس، در شهر تفلیس یک کلیسای نوساز و بزرگ ولی با حفظ همان معماری تاریخی ساخته شده است که به نام کلیسای جامع تثلیث مشهور است. در برنامه سفر تفلیس که در وبسایت سفرمارکت آماده کرده ایم، طبق برنامه شما میتوانید از همه ی جاذبه های دیدنی این شهر دیدن کنید. کلیسای جواری، کلیسای متسختا و کلیسای سیونی برخی از مشهورترین کلیساهای تاریخی تفلیس هستند.  

 

تجربه غذاهای گرجی در تفلیس

غذاهای هر سرزمین بخشی از فرهنگ و جامعه هر کشور است که گردشگران باید در بازدیدشان حتما آنها را امتحان کنند. ذائقه و سلیقه غذایی جوامع مختلف با هم تفاوت دارد و ممکن است در ابتدا کنار آمدن با آنها سخت باشد. ولی بخش بزرگی از تجربه سفر و گردشگری شما، تجربه غذاهای آن مردم است.

غذاهای تفلیسی هم هر کدام برای خود دنیایی از مزه دارند. مثلا خاچاپوری، یک نان پخته شده با پنیر و تخم مرغ است که شکلی از نظر ظاهر متفاوت با همه نان و پنیرهایی که تاکنون دیده‌اید دارد. خینکالی خمیری به شکل بقچه است که درون آن با گوشت و سبزی پر شده است. بادریجانی نیکوزیت، آجاپساندالی، پخالی و کباب مخصوص تفلیس، از دیگر غذاهای مشهور تفلیس هستند.

 

جاذبه های گردشگری نوین تفلیس

 




تفلیس به جز آنکه بزرگترین شهر و پایتخت کشور گرجستان است، شهری گردشگرپذیر در میانه آسیا و اروپا است. به همین دلیل با سرمایه گذاری بر قابلیت‌های گردشگری خود، کوشیده جاذبه های گردشگری بیشتری را برای مخاطبانشان فراهم کند.

تفلیس از بستر طبیعی و تاریخی خود بهره برده است تا این جاذبه ها را عرضه کند. مثلا موزه ملی گرجستان، به شکلی نوآورانه و مدرن گذشته باستانی این شهر از دوران پیش از تاریخ تا امروز را به نمایش می‌گذارد.

شهربازی متاتسمیندا، بر فراز تپه‌ای سرسبز و پردرخت جای گرفته و هیجان و طبیعت را در هم آمیخته است. تله کابین تفلیس، زاویه‌ای متفاوت بر فراز آثار تاریخی و بافت کهن تفلیس را به گردشگران عرضه می‌کند.

پل صلح تفلیس که یکی از نمادهای شهری تفلیس است، در میان بافت تاریخی شهر قرار گرفته است. هر چند در زمان ساخت آن عده‌ای باور داشتند طراحی مدرن آن همخوانی با بافت سنتی تفلیس ندارد، اما این پل به سرعت توانست بین مردم بومی و گردشگران محبوب شود. باغ وحش تفلیس هم هر چند پس از توفان شدید این کشور آسیب زیادی دید، ولی باز در حال برگشتن به روزهای اوج خود است. پارک آبی جینو پاردایس اما شاید مدرن‌ترین پارک تفریحی و آبی تفلیس باشد که در شمال شهر قرار گرفته است. باغ گیاه شناسی ملی گرجستان و مجسمه مادر گرجستان که در کنار هم قرار دارند هم دیگر جاذبه های محلی تفلیس هستند.

 

چگونه بلیط هواپیما تفلیس را آنلاین خریداری کنیم؟

کشور گرجستان فاصله نسبتا کمی با ایران دارد و پرواز بین تهران و تفلیس کمتر از ۲ ساعت به طول می‌کشد. اما با شرایط اقتصادی کنونی، قیمت بلیط هواپیما تفلیس افزایش زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل همه گردشگران مایل هستند تا بلیط ارزان تفلیس را پیدا کنند.

جستجو در بین سایت های مختلف فروش بلیط هواپیما اولین گزینه‌ای است که به نظر می‌رسد. ولی این بدترین راه هم هست! زیرا صدها سایت مختلف وجود دارد و هر کدام قیمت‌های مختلفی برای یک پرواز مشخص ارائه می‌دهند. آیا این امکان وجود دارد تا به هر کدام از این سایت‌ها سر بزنیم؟ مطمئنا خیر.

راه حل این مشکل، یک موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما یعنی سفرمارکت است. برای خرید بلیط هواپیما اینجا کلیک کنید.

سفرمارکت قیمت همه بلیط هواپیما های تفلیس را در یک جا و در یک پلتفرم گردآوری کرده و به صورت مقایسه‌ای به شما نمایش می‌دهد. در نتیجه دیگر نیازی نیست تا بین صدها سایت مختلف بگردید. تنها با یک جستجو همه پروازهای تهران تفلیس موجود در بازار را دیده و بهترین گزینه را انتخاب و بدون واسطه خریداری کنید.

 

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا