سریال خاتون
فناوری

مایکروسافت احتمالا بینگ را از طریق اوتلوک در منوهای زمینه‌ای اندروید می‌گنجاند

مایکروسافت احتمالا بینگ را از طریق اوتلوک در منوهای زمینه‌ای اندروید می‌گنجاند

مایکروسافت شرکتی است که به خاطر استفاده از تاکتیک‌هایی برای چپاندن محصولاتش در آستین مردم بدنام است. اکنون این کمپانی در تلاش است تا آن تصویر را و روش‌هایش را اصلاح کند، ولی بعد از چند شکست حقوقی در برخی کشورها و قاره‌ها. یکی از مثال‌های این موضوع ظاهر شدن اسرارآمیز یک گزینه جست‌وجوگر Bing در منوی فشار طولانی (لانگ‌پرس) اندروید است، حتی در صورتی که شما اصلا هیچ اپ اندرویدی دیگر مایکروسافت به جز Outlook را نصب نکرده باشید.

 

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اگرچه مایکروسافت اپلیکیشن‌های جداگانه‌ای مانند آفیس، اوتلوک و دیگر موارد دارد، ولی در واقع آنچه می‌فروشد یک سوئیت، یا حتی یک اکوسیستم، است. این نرم‌افزارها و سرویسها هر کدام به شکلی به یکدیگر متصلند ولی اینکه پس از نصب یک اپ ببینید اپ دیگری هم نصب شده است برایتان غیرمنتظره خواهد بود. دقیقا به این علت است که کاربران وقتی بر روی یک متن لانگ‌پرس کردند با دیدن گزینه جست‌وجوی بینگ غافلگیر شدند، در حالی که اصلا اپ بینگ را نصب نکرده بودند.

 

به بیان روشن‌تر، مایکروسافت هیچگونه هک امنیتی انجام نمی‌دهد و واقعا بینگ را بدون اجازه شما نصب نکرده است. بلکه از یک ویژگی پلتفرم اندرویدی استفاده می‌کند که برای توسعه‌دهندگان اپ این امکان را فراهم می‌آورد که سرویس‌های سفارشی‌سازی‌شده‌شان را در آن منوی پاپ‌آپ قرار دهند تا خدمات مضاعفی که توسط اپهایشان ارائه می‌شود را پیش‌کش کنند. ابلته این به طور ضمنی نشانگر آن است که آن اپ را در وهله اول نصب کرده‌اید، و نه یک اپ نامرتبط از سوی همان توسعه‌دهنده.

  

وبسایت XDA با بررسی عمیق در فایل Manifest  اوتلوک مایکروسافت کشف کرده است که این اپ گزینه منوی جست‌وجوی بینگ را اضافه می‌کند ولی فقط در صورتی که مرورگر مایکروسافت اج نیز نصب شده باشد.

 

امید است که این صرفا یک باگ یا حتی یک غفلت بوده باشد که مایکروسافت به سرعت بتواند آن را رفع کند. فارغ از این، صرف این واقعیت که اوتلوک یک آیتم منو را قرار دهد که هیچ رابطه‌ای با آن ندارد و در اپهای خارج از آن ظاهر شود کاری معادل با قرار دادن یک تبلیغات و سوء استفاده از سیستمی که اندروید برای قابلیت‌های معنادار واقعی و رفتار مورد نظر در اختیار قرار داده است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا