فناوری

خبرهای جدیدی از اندروید 11، نام آن و جزئیاتی دیگر

خبرهای جدیدی از اندروید 11، نام آن و جزئیاتی دیگر

گوگل ظاهرا در یافتن نام یک خوراکی مناسب که با Q شروع شود به در بسته خورد و از اینرو، بر خلاف روال مرسوم خود، برای اندروید Q نامی تعیین نکرد و از اینرو اندروید 10 هرگز نام کد مبتنی بر شیرینی‌ها را به خود نگرفت.

این تئوری شاید با علنی شدن این موضوع که اندروید 11، که درون این شرکت با نام اندروید R شناخته می‌شود، برخلاف ورژن قبلیش نام یک دسر را بر خود خواهد داشت تقویت شده باشد، چرا که دیو بروک (نایب رییس مهندسی برای اندروید در شرکت گوگل) سکوتش را درباره این موضوع شکست.

 

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اگر گوگل به سنت قرار دادن نام شیرینیجات بر سیستم عاملش پایبند بماند اندروید 11 نام کیک قرمز مخملی (Red Velvet Cake) به خود خواهد گرفت. بروک در جدیدترین بخش از شوی همه چیز درباره اندروید (All About Android) فاش ساخت که گوگلرها تصمیم گرفته‌اند که نسخه جدید سیستم عاملشان را به نام این شیرینی یا حداقل با سرنام آن «RVC» ملقب کنند.

 

البته طبیعی است که این شو 30 دقیقه‌ای صرفا به بحث درباره دسرها سپری نشد. مجریها و بروک به گفتگو درباره قابلیتهای اندروید 11 «کیک قرمز مخملی» نیز پرداختند. بروک حتی به این اشاره کرد که قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارند که در در جدیدترین بتا گنجانده نشده‌اند و برخی ممکن است در تنها چند هفته آینده ارائه شوند.

 




تغییرات اندروید 11 نسبت به اندروید 10 قابل توجه است. از جنبه رابط کاربری، منوی پاور بازطراحی اساسی شده و دربرگیرنده کنترل‌هایی برای محصولات خانه هوشمند شده است. با این حال، تغییرات جالبتری نیز انجام شده‌اند که شاید در نگاه اول به چشم نیایند، از جمله برخی سیستم‌های امنیتی و حریم خصوصی جدید.

 

اندروید 11، تا حدودی، سبب خواهند شد که شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی خود را با ترجیحات گوگل در مورد این سیستم عامل منطبق‌تر کنند. چارچوبها و پیکربندی‌های جدیدی در حال پیاده‌سازی هستند که، دستکم در تئوری، ارائه آپدیت‌های اندرویدی را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند. گفته می‌شود که اندروید 11 الزامات حداقلی برای گوشیها را به رم بیش از 2 گیگابایت افزایش خواهد داد و در عین حال اندروید Go مخصوص گوشی‌هایی با سخت‌افزار پایینتر از این خواهد بود.

 

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی
دانلود سریال گناه فرشته گناه فرشته
دکمه بازگشت به بالا