سریال خاتون
فناوری

گزارش تصویری ایتنا: تصاویر منتخب جوایز عکاسی آیفون 2020

گزارش تصویری ایتنا: تصاویر منتخب جوایز عکاسی آیفون 2020

برنده‌های سیزدهمین دوره از جوایز سالانه عکاسی آیفون بالاخره مشخص شد و تماشای عکس‌های بسیار زیبای آن‌ها خالی از لطف نیست.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  mashable، قضات بالاخره پس از بررسی هزاران عکس ارسال شده برای سیزدهمین جوایز سالانه عکاسی آیفون برنده را انتخاب کردند. بسیاری از این عکس‌ها به حدی واضح زیبا از آب درآمده‌اند که انگار با دوربین DSLR به ثبت رسیده‌اند.
 
البته نباید فراموش کنیم که دوربین اپل از اولین نسل این دستگاه تاکنون راه زیادی را طی کرده است و به پیشرفت‌های چشم‌گیری رسیده است. آیفون 11 پرو که در سال گذشته میلادی رونمایی شد دارای دوربینی سه‌گانه بود که به شما کمک می‌کرد که با مهارتی حداقلی بتوانید بهترین عکس‌ها را به ثبت برسانید.
 
 
البته برنده‌های این دوره از شمار مختلفی از آیفون‌ها (از آیفون 6 تا آیفون XS) استفاده کرده بودند و به‌این‌ترتیب می‌توان به این نتیجه رسید که برای ثبت تصاویر قوی به جدیدترین مدل آیفون‌ها نیازی نخواهید داشت. البته برخی از این تصاویر به‌منظور افزایش کیفیت با استفاده از سخت‌افزار اپل ویرایش شده‌اند.
 
برنده جایزه بزرگ امسال این مسابقه به دیمپی بالوتیا از انگلستان رسیده است که از آیفون اکس برای ثبت تصویر خود به نام «پسران پرنده» در بنارس هندوستان استفاده کرده است.
 
در این میان جایگاه اولین تصویربردار سال به فردی به نام ارتسیوم باریشاو از بلاروس رسیده است. تصویر ثبت‌شده توسط او با استفاده از آیفون  گرفته شده است و مردی را در حال نقاشی خطوطی آبی‌رنگ روی یک دیوار نشان می‌دهد. این تصویر به‌گونه‌ای ثبت‌شده است که انگار خطوطی آب رنگ یاد شده به آسمان متصل‌اند.
 
جایگاه دوم این مسابقه را فردی به نام جلی زائو از چین به دست آورده است که تصویر بی‌نام خود از ملحفه‌های معلق در باد را با استفاده از آیفون XS Max ثبت کرده است.
 
جایگاه سوم را سیف حسین از عراق با پرتره‌ای که با استفاده از آیفون اکس گرفته است به دست آورده است. این تصویر که «شیخ جوانی» نام دارد، پیرمردی را در زوایای مختلف نشان می‌دهد.
 
جایگاه اول، دوم و سوم 18 دسته‌بندی دیگر (نظیر انتزاعی، حیوانات، غروب و…) از بین کاربرانی در کشورهای مختلف از قبیل آمریکا انتخاب‌شده‌اند.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا