سریال خاتون
فناوری

راهنمای خرید سرور مجازی ایرانی

راهنمای خرید سرور مجازی ایرانی

—————- رپرتاژ آگهی —————–

جهت پاسخگویی به حجم ترافیک بالا در سایت های پر بازدید, نیاز به منبع هایی زیاد از هاست اشتراکی هستند که جهت ارتقا میزبانی خود, این قبیل سایت ها اقدام به خرید سرور مجازی می کنند.

برای انتخاب یک سرور مجازی ایران نمی تواند قاعده ی مخصوصی را برای خرید آن مطرح کرد چون نیازهای هر سایت با توجه به انواع عملکرد خود متفاوت می باشد. صاحبان سایت می توانند با خرید سرور مجازی ایران اقدام به اختصاصی کردن سرور و همچنین بیشتر کردن استقلال در عمل برای مدیریت خود بکنند.

برخی مواردی که در ارائه کیفیت سرویس بسیار تاثیر گذار می تواند باشد به شرح زیر است:

    – نوع مجازی ساز: چند مدل مجازی ساز وجود دارد که که به عنوان اولین نکته برای راهنمای خرید بهترین سرور ایرانی بایستی به آن توجه کرد.

    – مجازی ساز openVZ:  این نوع مجازی ساز به صورت اختصاصی اقدام به تقسیم منبع های سرور نمی کند. این موضوع صحت دارد که در این نوع مجازی ساز در اختیار هر vps یک سیستم عامل قرار می گیرد ولی اگر عملا به این موضوع بخواهیم بپردازیم تنها پردازنده کل سرور و رم آن برای vps ها به اشتراک می گذارد. 

    – مجازی ساز kvm: در این نوع بین vps ها  منابع به شکل اختصاصی تقسیم می گردد و به این صورت مصرف منبع ها به صورت کاملا کنترل شده می باشد و این کار موجب بالا رفتن کیفیت سرویس دهی می شود.

    – لوکیشن سرور: این مورد در نوع کارکرد سایت خیلی بستگی دارد. اگرچه تمامی کاربران داخل سایت شما از ایران باشند انتخاب یک سرور مجازی ایران می تواند در سرعت لود آن خیلی تاثیرگذار باشد.

     – مدیریت سرویس های لینوکسی: این کار به صورت تخصصی می باشد و باید با تمامی مفهوم های لینوکسی برای کار با این نوع سرور آشنایی کافی داشته باشید.

     – سخت افزار سرور اختصاصی: مدل پردازنده و هارد دیسک و همچنین معماری رم در این مورد بسیار مهم می باشد.

     – قیمت سرور: برای خرید سرور مجازی ایران تنها به یک سایت اکتفا نکنید و از چندین سایت تحقیق کنید تا بتوانید با حداقل قیمت بهترین سرور را خریداری کنید.

     – انعطاف پذیری سرور مجازی: این مورد یعنی این امکان را برای تمامی منابع سخت افزاری می دهد تا ارتقا داشته باشند.

 

دیتاسنترهای منتخب ایران


 

منظور از دیتا سنتر یعنی جایی که همه ی اطلاعات سایتهای اینترنتی در آن قرار دارد و به بیان ساده تر می توان گفت نقش مغز اینترنت را دارد. با توجه به این که استفاده از اینترنت و روند رو به رشد اطلاعات افزایش پیدا کرده است برای همین علت باید زیرساخت های محل نگهداری از اطلاعات موجود در اینترنت نیز افزایش پیدا کند. دیتا سنترها به عنوان محلی مناسب جهت نگهداری اطلاعات موجود در اینترنت است.

در ایران هم برخی دیتا سنترهایی برای سایت های داخلی و فارسی زبان موجود می باشد. و وظیفه اصلی دیتا سنترها در این است که اینترنت کشور ایران را تامین کرده و برخی اطلاعات مهم سایت های ایرانی را در خود نگهداری کنند. این کار موجب افزایش امنیت نگهداری اطلاعات می شود. و همچنین به دلیل این که این دیتاسنترها به عنوان سرور مجازی ایران است پس موجب می شود که اطلاعات سایت های ایرانی با سرعت زیادی برای کاربرهای موجود در ایران بارگزاری شود.

 




سرور مجازی ایران نسبت به سرورهای اختصاصی از هزینه خیلی کمی برخوردار می باشد و می تواند به عنوان یک انتخاب مناسب جهت میزبانی نسبت به هاست های اشتراکی برای استفاده از منابع بیشتر باشد و در هر زمان می تواند این سرور ها به سرور اختصاصی ارتقا یابد. سرورهای اختصاصی و مختص به یک شرکت با قرار دادن منابع به صورت اختصاصی در اختیار سایت شما امکان مدیریت ترافیک سایت و همچنین اطلاعات موجود در آن را برای کاربر ارائه می دهد. برخی از دیتا سنترهای منتخب ایران به شرح زیر است:

    – دیتاسنتر ایرانسل

     -دیتاسنتر همراه اول

     -دیتاسنتر بانک ملی

     -دیتاسنتر افرانت

     – دیتاسنتر تبیان

     -دیتاسنتر آسیاتک

     -دیتاسنتر بانک دی

     -دیتاسنتر بانک سامان

     -دیتاسنتر بانک ملت

     -دیتاسنتر زیر ساخت

     -دیتاسنتر مبنا

     – دیتاسنتر شهراد

     – دیتاسنتر فن آوا

     – دیتاسنتر روند تازه

     – دیتاسنتر آشنا

     – دیتاسنتر نگاه روشن پارس

     – دیتاسنتر جایگاه

     – دیتاسنتر پارس دیتا

     – دیتاسنتر سروش رسانه

 

ایران




یکی از با کیفیت ترین سرویس های که در کشور ارائه می شود سرور مجازی ایران است که به عنوان یکی از بهترین انتخاب های شما می تواند برای میزبان بودن اطلاعات سایت شما و دیگر خدمات شما باشد. با توجه به دیگر سرورهای خارجی, خرید سرور مجازی از استقبال زیادی برای خود برخوردار شده است.

از آن جایی که برای کاربر های ایرانی می توان گفت دسترسی به این VPSخیلی راحت بوده و در جهت این که امنیت اطلاعات کشوری برای شرکت های ایرانی و دولتی و سازمان ها و موسسات حفظ شود خرید VPS توصیه می شود. همچنین به دلیل این که سرور مجازی در کشور ما دارای سرعت خیلی بالایی است برای انواع سایت های شرکتی که در داخل ایران فعالیت دارند و همچنین برخی سایت های فروشگاهی توصیه می شود.




 برای خرید سرور مجازی ایران (VPS) برخی گزینه ها به صورت امکان سفارش این سرور همراه با ترافیک بی نهایت یا نامحدود موجود می باشد و یا این که در سرور مجازی ایران امکان سفارشی سازی سرور مجازی ویندوز و یا لینوکس با قابلیت های همانند انتخاب نوع هارد دیسک نیز برای کاربران خود موجود  می باشد.

این سرور همانند یک نوع ماشین مجازی شناخته شده است که به دلیل امکانات ویژه ای که یک سرور می تواند در اختیار کاربران خود قرار دهد مانند امکان نصب و اجرا و کنترل نرم افزارها از طرفداران ویژه و محبوبیت خاصی برخوردار شده است.

 سرور مجازی ایران به دلیل تنوعی که در سخت افزارهای خود و همچنین در نرم افزارها و تکنولوژی مربوط به آن ها دارا می باشد به کاربران حق انتخاب گزینه های بیشتری را می دهد. به این وسیله مشترکین می توانند به راحتی و بسته به نیازهای خود مناسب ترین vps  را انتخاب کنند.

  

 

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا