سریال خاتون
فناوری

گوگل لنز، کرومبوک‌ها، و میت آماده برای استفاده در مدرسه در عصر کرونا

گوگل لنز، کرومبوک‌ها، و میت آماده برای استفاده در مدرسه در عصر کرونا

مدرسه به زودی در برخی از کشورهای دنیا برای خیلی از بچه‌ها شروع می‌شود، ولی ساختار آن با سالهای گذشته متفاوت خواهد بود. برای خیلیها، مدرسه رفتن به معنای ماندن در خانه خواهد بود چرا که موسسات آموزشی با محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کروناویروس دست به گریبانند. مدرسه اکنون بیش از همیشه به تکنولوژی و اینترنت وابسته خواهد بود و گوگل، با مجموعه محصولات و قابلیت‌های تحصیلیش، بیش از همیشه مهیای بر آورده کردن نیازهای فزاینده آموزشی است.

 

به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آموزش از راه دور، حداقل در کنار فقدان تعامل چهره به چهره بین آموزگار و دانش‌آموز، عدم دسترسی به ابزارها و آزمایشگاه‌های معمول در مدرسه است. با این حال، دانش‌آموزان، با بهره‌گیری از قابلیت AR گوگل لنز و امکانات بینش کامپیوتری، نه تنها می‌توانند در اتاق خانه خودشان به بررسی مولکول‌ها و دیگر اشیاء 3D بپردازند، بلکه همچنین قادر به جستجوی راه‌حل‌هایی برای مسائل ریاضی تنها با گرفتن عکسی از معادله خواهند بود.

 

همچنین، در پاسخ به نیازهای دانش‌آموزان در هر جایی که باشند، Google Meet قابلیت‌های جدیدی را در ماه‌های آینده ارائه خواهد نمود که مشخصا برای شبیه‌سازی تجربه‌های کلاسی طراحی شده‌اند. در این ابزار، امکان افزودن یک شبکه 7×7 برای جا دادن 49 دانش‌آموز در آن واحد و همچنین تغییر یا مبهم کردن پس زمینه طبق سلیقه کاربران فراهم می‌شود.

 

همچنین، تحصیل بیشتر به دستگاه‌ها و اسمارتفون‌ها وابسته خواهد شد و تبلت‌ها ممکن است کافی نباشند. کرومبوک‌های گوگل همیشه، علاوه بر کاربردهای سازمانی، برای کاربردهای آموزشی هدفمندسازی شده، و این پلتفرم قابلیت‌های بیشتری برای کمک به دانش‌آموزان، آموزگاران، و والدین دریافت کرده است تا بتوانند با روند نرمال جدید یادگیری خود تطابق دهند. به عنوان مثال، اکنون Chromebook App Hub شامل اپ‌های آموزش‌محورتری شده است، از جمله Minecraft: Education Edition؛ همچنین Family Link for Chromebooks که جدیدا عرضه شده به والدین برای مراقبت از فرزندانشان در زمان یادگیری آنلاین کمک خواهد کرد.

 

این فقط نوک کوه یخ تلاش جدی‌تر گوگل برای محوریت دادن به محصولاتش در دنیای امروز که به طرز فزاینده‌ای به اینترنت وابسته شده است. قابلیت‌های جدید دیگری هم در راه است، از جمله بهبود تجربه موبایلی که برای دانش‌اموزان امکان تحصیل و کار بر روی تکالیفشان حتی از روی گوشیشان را فراهم خواهد آورد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا