سریال خاتون
فناوری

علی‌بابا از خشم ترامپ قسر در می‌رود؟!

علی‌بابا از خشم ترامپ قسر در می‌رود؟!

دانیل ژانگ، مدیرعامل شرکت علی بابا در نشست اعلام درآمد سه ماهه گفت: علی بابا به عنوان بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیکی جهان توجه اصلی خود در آمریکا را به حمایت از برندهای آمریکایی، خرده فروشان، کسب و کارهای کوچک و کشاورزان برای فروش به مصرف کنندگان و شرکای تجاری در چین و همچنین سایر بازارهای کلیدی جهان معطوف کرده است. وی در ادامه افزود: ما بر این باوریم که تجارت جهانی ادامه خواهد یافت و پیگیری فعالانه ماموریتمان در علی بابا که عبارت از تسهیل انجام کسب و کار در هر نقطه ای از جهان است، کاملا با منافع هر دو کشور چین و آمریکا منطبق است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رییس جمهور آمریکا اوایل ماه میلادی جاری با امضای دو فرمان، مبادله با اپلیکیشن‌های چینی تیک‌تاک و وی‌چت را برای شهروندان آمریکایی ممنوع کرد و آنها را تهدیدی برای امنیت ملی خواند. دونالد ترامپ بعدا اعلام کرد به دنبال اقدام مشابه علیه سایر شرکت‌های چینی است.

برنامه “شبکه پاک” که از سوی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام شده، از شرکتهای آمریکایی خواسته است روابطشان با شرکتهای چینی شامل علی بابا، تنسنت هولدینگز و بایدو را برای اطلاعات حساس آمریکایی قطع کنند.

اما ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا هفته جاری اظهار کرد در مقطع فعلی هیچ فرآیند رسمی علیه علی بابا در جریان نیست.

مدیرعامل شرکت علی بابا گفت: این شرکت به دقت جدیدترین تغییرات در سیاست‌های آمریکا در قبال شرکت‌های چینی را دنبال می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ژانگ اظهار کرد: ما وضعیت و هر گونه تاثیر احتمالی را محتاطانه و با دقت ارزیابی کرده و اقدامات لازم را برای رعایت مقررات جدید انجام می‌دهیم.

گروه علی بابا در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۱.۸ میلیارد دلار درآمد داشت که ۳۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشت و بالاتر از حد انتظار تحلیلگران بود.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا