سریال خاتون
فناوری

ادغام پیام‌های فیس‌بوک و اینستاگرام با درخواست مجوز انجام می‌شود

ادغام پیام‌های فیس‌بوک و اینستاگرام با درخواست مجوز انجام می‌شود

گزارش‌ها حاکی از آن است که فیس‌بوک به هنگام فعال‌سازی قابلیت ادغام پیام‌های اینستاگرام و پیام‌رسان فیس‌بوک از کاربران اجازه می‌گیرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  slashgear، اینستاگرام به‌تازگی قابلیتی را دریافت کرده است که به‌موجب آن قسمت پیام‌های این نرم‌افزار می‌تواند با پیام‌رسان فیس‌بوک ادغام شود. عرضه این قابلیت یکی از قدم‌های آخر استراتژی ادغام این شبکه‌های اجتماعی است که زاکربرگ از سال 2019 آغاز کرده است.
 
بسیاری از کاربران بر این باورند که عرضه این قابلیت روی تجربه کاربری‌شان تأثیر چندانی نداشته است و همه‌چیز مانند سابق پیش می‌رود. بااین‌حال این ادغام موجب می‌شود که فیس‌بوک بتواند به سمت رمزگذاری بین نرم‌افزاری حرکت کند. علاوه بر این ممکن است موجب شود که کاربران یکی از این شبکه‌های اجتماعی به استفاده بیشتر از دیگری ترغیب شوند.
 
 
 
البته به نظر می‌رسد که دسترسی به این قابلیت هنوز برای کاربران انتخابی است. برخی از کاربران آمریکایی اینستاگرام که این قابلیت را دریافت کرده‌اند با ورود به بخش پیام‌های خود اعلانی را دریافت می‌کنند که به آن‌ها در رابطه با امکان ادغام این دو نرم‌افزار توضیح داده است و از آن‌ها درباره تمایلشان برای ادغام کردن آن‌ها سوال می‌کند.
 
در حال حاضر کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه «الان نه» این ادغام را به تأخیر بیندازند. بااین‌حال هنوز هم دوستان فیس‌بوکی‌شان می‌توانند از طریق اینستاگرام برای آن‌ها درخواست ارسال پیام بفرستند. اگر کاربران گزینه «بله» را انتخاب کنند آیکون پیکان مانند دایرکت های اینستاگرامشان به آیکون پیام‌رسان فیس‌بوک تغییر می‌کند.
 
البته بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که انتخابی بودن این قابلیت چندان طول نخواهد کشید و این احتمال وجود دارد که فیس‌بوک در آینده‌ای نه‌چندان دور گزینه «الان نه» را حذف کند و هیچ راهی جز ادغام پیام‌های این دو شبکه اجتماعی برای کاربران وجود نداشته باشد.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا