فناوری

هشدار مدیر CDC آمریکا: برای زدن واکسن آنفلوانزا عجله نکنید

هشدار مدیر CDC آمریکا: برای زدن واکسن آنفلوانزا عجله نکنید

با نزدیک شدن به زمان واکسیناسیون‌های فصل آنفلوانزا، و در بحبوحه نگرانیهای مداوم درباره اینکه آنفلوانزا و کووید-19 ممکن است موجب توفان عظیمی از بیماری در زمستان امسال شود، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) درباره شتاب بیش از حد برای دریافت این واکسن هشدار داده است.

 

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، دکتر روبرت ردفیلد، رییس CDC، توصیه کرد که افراد از دریافت فوری واکسن آنفلوانزا خودداری کنند، و همچنین توصیه‌هایی درباره روش‌های ارائه کرد که می‌توانند باعث جلوگیری از آلوده شدن به کروناویروس و همچنین آنفلوانزا شوند.

 

پتناسیل همه‌گیری همزمان کووید-19 و آنفلوانزا منجر به نگرانیهایی جدی در میان متخصصان مراقبت از سلامت برای فصل آنفلوانزای پیش رو شده است. اگرچه واکسیناسیون آنفلوانزا برای همه افراد شش ماهه به بالا در آمریکا توصیه شده است، ولی کمتر از 46 درصد بزرگسالان در فصل آنفلوانزای 19-2018 واکسینه شدند.

این در حالیست که اگر تنها 5% بر آمار واکسیناسیون افزوده شوند می‌تواند موجب جلوگیری از بستری شدن 4000 تا 11000 نفر در بیمارستان‌ها به علت آنفلوانزا شود، و این واقعیت که موارد آنفلوانزا با موارد کروناویروس همزمانی خواهند داشت گویای این است که هرگونه کاهش بستری‌ها می‌تواند فشار بر روی ارائه‌دهندگان خدمات سلامت را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.  

 

با وجود همه اینها، دکتر ردفیلد می‌گوید که نباید عجله کنید که همین امروز واکسن آنفلوانزا دریافت کنید. وی گفت: «توصیه CDC این است که واکسیناسیون در ماه‌های سپتامبر و اکتبر [اواسط شهریور تا اواسط مهر] انجام شود. هنوز برای واکسینه شدن خیلی زود است، به ویژه برای سالمندان، که علت آن احتمال کاهش حفاظت در برابر آلودگی به آنفلوانزا در اواخر فصل پاییز است».

 




یکی از پیش‌بینیهای مطرح درباره وضعیت تعداد موارد آنفلوانزا این است که واکنش مثبت به رعایت نکات مربوط به کووید-19 در میان عموم مردم می‌تواند تاثیری چشمگیر بر کاهش موارد آنفلوانزا هم داشته باشد. از دیدگاه دکتر ردفیلد، اگر افراد به طور مداوم ماسک بزنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، این فقط به کاهش گسترش کروناویروس کمک نخواهد کرد، بلکه بر کاهش موارد سایر بیماری‌های تنفسی هم تاثیرگذار است.

 

دکتر ردفیلد از این فرصت برای تکرار یکی از مسلما بحث‌برانگیزترین پیشنهادهایش در طی همه‌گیری کووید-19 استفاده کرد. وی در ماه ژوئیه پیش‌بینی کرده بود که کروناویروس در آمریکا می‌تواند ظرف مدت 1 تا 2 ماه تحت کنترل در آید اگر تعداد کافی از مردم به ماسک زدن متعهد باشند.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی
دانلود سریال گناه فرشته گناه فرشته
دکمه بازگشت به بالا