سریال خاتون
فناوری

اندروید 11 نهایتا امکان اندروید اوتو وایرلس را برای همه گوشی‌ها فراهم می‌آورد

اندروید 11 نهایتا امکان اندروید اوتو وایرلس را برای همه گوشی‌ها فراهم می‌آورد

ما امروز از تسهیلات بسیاری برخوردار شده‌ایم که دربرگیرنده هیچگونه تماس فیزیکی یا اتصال سیمی نمی‌شوند، از قرار دادن گوشی‌هایمان نزدیک اسکنرها یا ارائه فرمان‌های صوتی یا حتی شارژ وایرلس دستگاه‌هایمان بهره‌مند شده‌ایم.

این امکانات به طور خاص در خودروها مفید واقع می‌شوند که در آنها راننده‌ها نیاز دارند که چشمشان به جاده باشد و دستشان روی فرمان بماند. متاسفانه، آنها هنوز هم ناچارند با کابل‌های USB دست و پنجه نرم کنند تا حتی بتوانند از گوشیشان با خودرویی که از قابلیت اندروید اوتو برخوردار است استفاده نمایند.

خوشبختانه، اندروید 11 نهایتا این مشکل را رفع خواهد کرد ولی البته با یک پیش‌شرط مهم.

 

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، اکنون حدود دو سالی می‌شود که اتصال وایرلس به Android Auto امکان‌پذیر شده است، ولی متاسفانه این قابلیت با تعداد اندکی از گوشی‌های اندرویدی سازگاری داشته است که شامل دستگاه‌های پیکسل خود شرکت گوگل و برخی از گوشی‌های سامسونگ که به اندروید 10 مجهزند می‌شود.

خوشبختانه این وضعیت به زودی در سال جاری قدری بهتر خواهد شد.

 

گوگل اخیرا سند پشتیبان خود را برای اتصال وایرلس اندروید اوتو با یک افزونه بسیار مهم به‌روزرسانی کرده است.

این شرکت اکنون می‌گوید که هر اسمارتفونی که مجهز به اندروید 11 باشد قادر به استفاده از اندروید اوتو خواهد بود، یا حداقل وقتی اندروید 11 اواخر سال جاری میلادی یا مقطعی در سال آینده به دستگاه شما هم برسد، فارغ از اینکه سازنده آن چه شرکتی باشد.

 

اندروید اتو

البته با اینکه در واقع این خبر خوبی است، ولی متاسفانه به معنای رفع کامل مشکل اتصال وایرلس نیست.

این بیانیه در ادامه ذکر کرده است که گوشی کاربر باید قادر به پشتیبانی از وایفای 5GHz باشد، که خوشبختانه بیشتر گوشی‌های رده بالا و برخی از گوشی‌های میان‌رده از آن برخوردارند.

این بدان معناست که ممکن است الزامات مضاعفی به ازای هر منطقه وجود داشته باشد، مثلا برای اتحادیه اروپا. این قابلیت همچنین در مناطقی که اندروید اوتو کاملا ممنوع است موثر نخواهد بود.  

 

افزودن همه گوشی‌های اندروید 11 به لیست سازگاری با اندروید اوتو می‌تواند ورق را به سود آن برگرداند، به ویژه از این جهت که اندروید اوتو در تلاش است تا پوشش خود را به خودروهای بیشتری بسط دهد، چیزی که می‌تواند فاکتوری تعیین‌کننده در تداوم حضور پررنگ آن در بازار خودرو باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا