سریال خاتون
فناوری

همکاری ویژناکس با هوآوی در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند تاشدنی 

در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند تاشدنی که توسط هوآوی ساخته می‌شود، شرکت ویژناکس تامین‌کننده‌ نمایشگر خواهد بود. به غیر از این موضوع، به نظر می‌رسد که این دو شرکت روی فناوری دوربین زیر نمایشگر نیز همکاری داشته باشند.

شرکت هوآوی در حال حاضر پنل‌های نمایشگر مورد نیاز برای گوشی‌های تاشدنی را از شرکت «سامسونگ دیسپلی» (Samsung Display) تامین می‌کند. گفته می‌شود که گوشی موبایل Huawei Mate X۲ از پنل‌های ساخت سامسونگ استفاده می‌کند. اما بعد از این گوشی، هوآوی به استفاده از پنل‌های ویژناکس رو خواهد آورد تا هم‌راستا با سیاست استفاده از محصولات ساخته‌شده توسط تولیدکنندگان چینی و کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی گام بردارد.

بنا بر اظهارات منتشرشده، انتظار می‌رود که درآمد ویژناکس از همکاری با هوآوی به ۲.۵ میلیارد یوآن چین برسد. گزارش مالی ویژناکس می‌گوید که این شرکت در نیمه‌ اول سال ۲۰۲۰ میلادی به درآمد عملیاتی ۱.۱۶۵ میلیارد یوآن دست یافته است. درآمدی که در مقایسه با مدت مشابه پارسال این شرکت، رشد ۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که سود خالص این شرکت در یک سقوط شدید به ۹۲ میلیون یوآن رسیده که حاکی از یک افت ۴۷.۳ درصدی است. به همین دلیل شرکت «ویژناکس» می‌خواهد برای پوشاندن این افت، روی فناوری‌های جدیدتر از جمله نمایشگرهای تاشدنی تمرکز کند.

شرکت «ویژناکس» چند ماه پیش تایید کرده بود که فناوری دوربین زیر نمایشگر این شرکت، آماده‌ تولید انبوه است و موفق شده یکی از بهترین نتایج را بین نمایشگرها به دست بیاورد. شرکت ویژناکس در این فناوری، از پنل‌های اولد (OLED) شفاف روی دستگاه‌ها استفاده کرده و ترکیب متعادلی از کیفیت نمایشگر و عکاسی / فیلمبرداری را به دست آورده است.

در حال حاضر هواوی یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه گوشی‌های تاشو بوده و سری Mate X نیز توانسته فروش موفقی را تجربه کند.  

2121

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا