سریال خاتون
فناوری

گوگل دئو بر روی اندروید تی‌وی به زودی قابل دسترسی می‌شود

گوگل دئو بر روی اندروید تی‌وی به زودی قابل دسترسی می‌شود

این روزها تماس‌های ویدئویی و ویدئوکنفرانس‌ها رونق ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و گوگل هم در این میان بسیار خبرساز بوده است. این شرکت به شکلی متهورانه، و گاهی بیش از حد متهورانه، در تلاش بوده تا پلتفرم Google Meet خود را به جای ممکن بسط دهد.

تازه‌ترین تلاش گوگل رساندن آن به نمایشگرهای بزرگ بوده است، حداقل از طریق اتصال Cast  این شرکت، ولی، خوشبختانه، دیگر این کار را فقط برای میت انجام نمی‌دهد. این شرکت فاش ساخته است که برای پلتفرم چت ویدئویی دیگرش، یعنی Duo، نیز چنین قصدی دارد؛ البته این بار فقط به دستگاه‌های Android TV آن محدود می‌شود.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، ظاهرا رقابتی بین گوگل دئو (که به خاطر سهولت استفاده و سادگیش محبوبیت یافته است) و فرزند جدید گوگل در این حوزه، یعنی گوگل میت، وجود دارد.

تحت مدیریت جدید و یکپارچه‌سازی‌شده جدید آن، شایعاتی مطرح است که گوگل دئو نهایتا جای خود را به میت که بیشتر بر کسب و کارها (و سوددهی) تمرکز دارد خواهد داد.

به نظر می‌رسد که گوگل برای رفع نگرانی کاربرانش تصمیم به ارائه قابلیت‌هایی گرفته است که می‌توانند این دو ابزار را در سطحی برابر قرار دهند.

 

در این راستا، گوگل اعلام کرد که چند هفته دیگر گوگل دئو را بر روی اندروید تی‌وی قابل دسترسی خواهد کرد، اقدامی که احتمالا خیلی کار نبرده است چرا که دئو تاکنون به صورت یک اپ اندرویدی قابل دسترسی بوده است.

هدف این است که این تلویزیون به نوعی کانون خانوادگی تبدیل شود که در آن می‌توانید فردی که با او در حال صحبت هستید را نزدیک خود و در ابعاد بزرگ ببینید.

 

مشکل اینجاست که، برخلاف قابلیت مبتنی بر Cast گوگل میت، گوگل دئو بر روی اندروید تی‌وی نیاز به داشتن یک وبکم خواهد داشت، که بدین ترتیب لازم خواهد بود یک وبکم USB را به تلویزیون وصل کنید. البته اگر تلویزیون شما از این نوع اتصال پشتیبانی کند.

 

گوگل دئو همچنین فضای نمایشگر را با گوگل میت بر روی Google Nest Hub Max به اشتراک خواهد گذاشت، که دستگاهی است  که، از جمله، برای ویدئو کنفرانس‌ها طراحی شده است.

  

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا