سریال خاتون
فناوری

مراقب SSD خود باشید که ویندوز 10 نابودش نکند!

مراقب SSD خود باشید که ویندوز 10 نابودش نکند!

همیشه آپدیت و به‌روزرسانی ویندوز از نگاه کاربران و متخصصان یک مزیت محسوب می‌شود. کاربران وقتی صحبت از به‌روزرسانی و آپدیت به میان می‌آید به یاد بهبود، پیشرفت، قابلیت‌های جدید، سهولت کار و رفع مشکلات می‌افتند.
 
 به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، ظاهراً امروز همه چیز برعکس شده است. به‌روزرسانی جدیدی که شرکت مایکروسافت برای ویندوز 10 روانه بازار کرد به همه ثابت کرد که قرار نیست همیشه آپدیت و به‌روزرسانی خوب باشد بلکه ممکن است مشکلات و باگ‌هایی هم همراه خودش داشته باشد.
 
اشکال و باگی که در آپدیت اخیر ویندوز 10 وجود دارد می‌تواند به تدریج و خیلی آرام حافظه SSD شما را از بین ببرد و خراب کند. بر اساس گزارشی که بلیپینگ کامپیوتر منتشر کرد، به نظر می‌رسد که این آپدیت در بخش ابزار “Defragment and Optimize Drives” مشکل ایجاد کرده است. ظاهراً این اشکال باعث می‌شود که ویندوز 10 دیگر آخر باری که SSD شما را دیفرگ می‌کند، ثبت و ضبط نکند و به همین خاطر، هر بار که کامپیوتر خود را راه اندازی می‌کنید، ویندوز تلاش می‌کند که دوباره SSD شما را دیفرگ کند.
 

منظور از “defragment” یا دیفرگ کردن این است که ویندوز فایل‌ها و اطلاعات موجود در دیسک را مرتب و منظم و به قولی یکپارچه‌سازی می‌کند. وقتی فایلی را از روی دیسک حذف می‌کنید، فایل‌هایی که روی دیسک باقی می‌مانند، پراکنده هستند و همین پراکندگی باعث می‌شود که سرعت دسترسی به آن‌ها کم شود. عمل Defragment این مشکل را حل می‌کند. این عمل فایل‌ها و اطلاعات پراکنده را کنار هم می‌گذارد تا دیسک مرتب و سرعت دسترسی به فایل‌ها بیشتر شود.
 
یکی از مزایای SDD نسبت به هارد یا HDD این است که به دلیل کمبود قطعات متحرک در آن، ماندگاری بیشتری دارد. همچنین SSD چندان دیفرگ نمی‌شود و دیفرگ شدن آن به تعداد دفعات راه اندازی کامپیوتر بستگی دارد. البته با وجود این باگ نگران نباشید؛ چون گفته می‌شود که مایکروسافت دارد تلاش می‌کند که مشکل موجود را برطرف کند.
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا