سریال خاتون
فناوری

کاهش قیمت 100 دلاری مک‌بوک ایر در آمازون

کاهش قیمت 100 دلاری مک‌بوک ایر در آمازون

مک‌بوک ایر را شاید بتوان یکی از بهترین نسخه‌های خط تولید مک‌بوک معرفی کرد و هم‌اکنون این لپ‌تاپ با تخفیفی 100 دلار در آمازون به فروش می‌رسد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، به نظر می‌رسد که آمازون قصد دارد تا مک‌بوک ایر را با کاهش قیمتی دائمی به فروش برساند و این لپ‌تاپ با همان قیمتی که به دانش آموزان و معلمان در وب‌سایت اپل به فروش می‌رسد، عرضه شده است. علاوه بر این مدل برتر این مک‌بوک با 512 گیگابایت رم نیز این کاهش قیمت 100 دلاری را تجربه کرده است.
 
مدل پایه مک‌بوک ایر به قیمت 899 دلار عرضه می‌شود و از پردازنده نسل دهم Core i3، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است. علاوه بر این نسخه 1199 دلاری این محصول با پردازنده نسل دهم Core i5، 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد.
 

یکی از مواردی که اپل در مک‌بوک‌های امسال نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا داد افزایش حافظه داخلی آن‌ها به حداقل 256 گیگابایت بود. علاوه بر این کیبورد مجیک نیز روی مک‌بوک ایر بهینه سازه شده است و کلیدهای پروانه‌ای قدیمی با کلیدهای ویژه‌ای جایگزین شده‌اند که تایپ کردن را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کنند. به‌علاوه احتمال گیرکردن کلیدها در داخل کیبورد در این مدل مک‌بوک‌ها بسیار کم‌تر از سایر مدل‌های قدیمی‌تر است.
 
همچنین بهتر است در اینجا از صفحه‌نمایش مک‌بوک ایر و وجود حس‌گر تاچ آی دی نیز یاد کنیم. البته این حس‌گر بدون سخت تاچ بار موجود در مک‌بوک پرو ها عرضه شده است و دلیل این امر نیز آن است که در رابطه با کاربرد این سخت‌افزار هنوز بحث‌هایی وجود دارد و مثبت بودن وجود آن هنوز به‌صورت کامل تائید یا رد نشده است. بااین‌حال وجود تاچ آی دی روی این لپ‌تاپ بسیار مفید است و شما می‌توانید با استفاده از آن و از طریق اثرانگشت خود به لاگین شوید.
 
شاید بتوان از نقاط ضعف این لپ‌تاپ به انتخاب کم پورت‌ها اشاره کرد. مک‌بوک ایر تنها از دو پورت تاندربولت 3 و یک جک هدفون بهره‌مند است و شما برای بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌های آن به یک یا دو دانگل نیاز دارید. همچنین اگرچه عمر باتری 11.5 ساعته مک‌بوک ایر قابل‌قبول است اما هنوز لپ‌تاپ‌های دیگری وجود دارند که این رقم در آن‌ها بسیار بالاتر است.
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا