سریال خاتون
فناوری

اسپاتیفای بلاخره قابلیت پادکست که کاربران منتظرش بودند را افزود

اسپاتیفای بلاخره قابلیت پادکست که کاربران منتظرش بودند را افزود

چند ماه پیش، اسپاتیفای ورودی جهش‌وار به حوزه پادکست‌ها داشت، و اکنون از داشتن کتابخانه بزرگی از محتوا، از جمله برخی محتواهای اختصاصی مهم، به خود می‌بالد. با وجود اینکه ماه‌ها از ارائه این قابلیت صوتی دیجیتال توسط این پلتفرم می‌گذرد، ولی همچنان فاقد برخی از قابلیت‌های پایه‌ای است که دوستداران پادکست‌ها به آن خو گرفته‌اند، که یکی از آنها توانایی اطلاع یافتن از این است که چه زمانی اپیزودهای جدیدی در شوهای محبوب آنها در دسترس قرار گرفته‌اند. این وضعیت بالاخره تغییر یافته است.

 

به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، یکی از مفیدترین قابلیت‌های اپ پادکست پوش نوتیفیکیشن‌ها (push notifications) هستند که برای کاربران این امکان را فراهم می‌آورند که بدانند چه زمانی اپیزودهای جدیدی از شوهای صوتی محبوبشان قابل دسترسی می‌شوند. این مسلما یک قابلیت پایه است که می‌توان آن را بر روی هر اپ پادکستی یافت، ولی اسپاتیفای وقتی پادکستها را راه‌اندازی کرد (و تا چند ماه بعد از آن) این قابلیت را ارائه نکرده بود.

 

این وضعیت بالاخره تغییر کرده است، چرا که اسپاتیفای آپدیتی منتشر کرده که بی سر و صدا این قابلیت جدید را افزوده است. وبسایت انگجت اول از همه متوجه این تغییر شده است، و این قابلیت کاربران را قادر می‌سازد تا برای اپیزودهای جدید پوش نوتیفیکیشن‌ دریافت کنند، با این فرض که آنها تصمیم به فعال‌سازی این آپشن گرفته‌اند.   

 

کاربران باید این قابلیت را فعال کنند تا از آن بهره‌مند شوند – این کار با رفتن به صفحه پادکستهای اسپاتیفای، و سپس کلیک کردن بر روی دکمه دنبال کردن، قابل انجام است. وقتی این شو را پیگیری کردید، امکان روشن کردن قابلیت «دریافت نوتیفیکیشن اپیزودهای جدید» را خواهید یافت. بدیهیست که این باعث خواهد شد که وقتی پادکست اپیزودهای جدیدی را منتشر می‌کند پوش نوتیفیکیشن‌ها را بر روی گوشیتان دریافت کنید.

 

اسپاتیفای جدیدترین اپ از تعداد فزاینده اپهایی است که امکان دسترسی به محتوای پادکست را فراهم می‌آورند. Google Podcasts به همین صورت در زمان راه‌اندازیش به خاطر عدم برخورداری از ویژگی‌های پایه مورد انتقاد بود، البته از آن زمان این قابلیت‌ها را به این اپ افزوده است. پادکست‌ها در حال حاضر بسیار پرطرفدار شده‌اند، که همین موضوع باعث ارائه شوهای صوتی جدیدی از سوی شرکتهایی مانند Dick Wolf Productions و Marvel شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا