فناوری

سرویس VPN جدید گوگل برای وب‌گردی در کافه‌بازها!

سرویس VPN جدید گوگل برای وب‌گردی در کافه‌بازها!

برای افرادی که از محل‌های غیرایمن عمومی اقدام به وبگردی می‌کنند راهکاری برای مشکلات امنیتیشان ارائه شده که شاید از وجود این مشکلات هم بی‌خبر بودند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ZDNet، گوگل برای کسانی که مایل به اتصال به شبکه‌های وای‌فای غیرایمن در کافه‌ها و دیگر مناطق عمومی هستند و ناآگاهانه جزئیات کارت اعتباری و دیگر اطلاعات شخصیشان را وارد می‌کنند یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) جدید منتشر کرده که در سرویس‌های Google One گنجانده شده است.
 
این VPN، که فقط برای مشتریانی قابل دسترسی است که در طرح 2TB Google One اشتراک دارند، به قیمت 9.99 دلار در ماه عرضه شده و، از طریق رمزنگاری ترافیک آنلاین بر روی تمام اپ‌ها و مرورگرها، لایه امنیتی مضاعف را برای گوشی‌های اندرویدی فراهم می‌آورد.
 
این قابلیت جدید وقتی فعالسازی شود مانع از شنود داده‌های حساس کاربران توسط هکرها در زمانی که به شبکه‌های عمومی متصل شده‌اند بشود.
 

گوگل، پیش از این، یک قابلیت مشابه با این را از طریق Google Fi (که اپراتور شبکه مجازی موبایل این شرکت است) ارائه کرده بود. با این حال، حفاظت VPN همیشه‌فعالی که Fi در اختیار قرار می‌دهد فقط برای اسمارتفون‌های اندرویدی قابل دسترسی است که مشترک سرویسهای Fi شده باشند.
 
خدمات VPN (که باعث غیر قابل خواندن شدن و گمنام ماندن اطلاعات می‌شود) از سوی ارائه‌دهندگان مختلفی قابل دسترسی است. اما گوگل خاطرنشان کرده است که در برخی از موارد، ارائه‌دهنده VPN همچنان می‌تواند تمام ترافیک رمزنگاری‌نشده کاربر، از قبیل دامین تمام وبسایتهایی که بازدید کرده است، را ببیند. گزارش‌ها عملا نشان داده‌اند که این فقدان امنیت می‌تواند مشکل‌ساز شود، چرا که برخی از سرویس‌های VPN تجاری در گذشته ترافیک کاربر را، چه به صورت سهوی و چه غیر از آن، درز داده‌اند.
 
گوگل در یک کاغذ سفید درباره سرویس جدیدش تضمین داده است که هیچ فعالیت آنلاینی را ثبت نخواهد کرد، و داده‌های کاربر قابل شناسایی نخواهند بود. کاربر در برخی از موارد جزئی ناچار به لاگ کردن خواهد بود، ولی ترافیک شبکه یا IP ارتباط‌دهی شده به VPN هرگز ثبت نخواهد شد. به عنوان مثال، این ابزار گوگل IP آدرس‌ها، پهنای باند استفاده شده یا برچسبهای زمانی اتصال را ردیابی نخواهد کرد.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی
دانلود سریال گناه فرشته گناه فرشته
دکمه بازگشت به بالا