سریال خاتون
فناوری

نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل آغاز شد

مجموعۀ ایرانسل لبز (Irancell Labs)، شامل سه بخش «تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعۀ دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور تأسیس شده است.

مدیرعامل ایرانسل لبز در این مراسم، نوآوری را در وهلۀ اول، کلیدی برای حل مشکلات و چالش‌ها و ارائه خدمات بهتر به مشترکان و در وهله دوم به عنوان یک مزیت رقابتی برای حضور در بازار برشمرد و تأکید کرد: در ایرانسل معتقدیم که نوآوری باید در تمام ارکان شرکت، اعم از فرایندها، محصولات و خدمات به مشتریان جاری باشد و در فکر و کردار کارکنان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه نوآوری، منشأ تحولات فناورانۀ سال‌های اخیر که منجر به انقلاب صنعتی چهارم شده، بوده است، به رشد سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی اشاره کرد و گفت: عمدۀ سهم این رشد، مربوط به اپراتورها و اکوسیستم استارتاپی بوده است.

بولوردی همچنین به اولین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل اشاره کرد و خبر داد که پس از فراخوان اولیه، ۵۰ طرح و ایده به مرکز نوآوری ایرانسل ارسال شده و پس از داوری اولیه، ۱۰ تیم استارتاپی به نوآوردگاه راه‌یافته‌اند. تیم‌هایی که از داوری نهایی عبور کنند، در شتاب‌دهندۀ کهکشانِ مرکز نوآوری ایرانسل، تحت حمایت این مرکز قرار می‌گیرند.

وی در عین حال تصریح کرد که دریافت ایده‌ها برای حضور در نوآوردگاه‌های بعدی، همچنان ادامه دارد.

عضو هیأت‌مدیرۀ مجموعۀ ایرانسل‌لبز هم در این مراسم، با اشاره به گذشت یک سال از راه‌اندازی رسمی این مجموعه با حمایت مدیرعامل و هیأت مدیرۀ ایرانسل، گفت: ایرانسل سابقۀ خوبی در حمایت از استارتاپ‌ها دارد و ارتباط زنده با اکوسیستم استارتاپی و تجربۀ موفقی که در سرمایه‌گذاری روی اسنپ به عنوان بزرگترین استارتاپ ایران داشته است، می‌تواند موجب حمایت مؤثرتر از تیم‌های استارتاپی شود.

مدیرعامل اسنپ افزود: ما هم به عنوان مجموعۀ اسنپ علاقه‌مندیم در کنار تیم‌ها حضور داشته باشیم و از ایده‌هایی که به پلتفرم ما کمک می‌کند حمایت، چالش‌های موجود را مطرح و راه‌حل دریافت کنیم.

خلج همچنین با بیان اینکه در پارادایم فکری جدید ایجاد شده در بخش دولتی، از بخش خصوصی حمایت بیشتری می‌شود و شرکت‌های فناور، به رسمیت شناخته می‌شوند، این امر را موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات موجود در پیش پای نسل قبل شرکت‌های نوپا دانست و خطاب به تیم‌های استارتاپی حاضر در نوآوردگاه گفت: در مرحله بعدی، رسالتی که بر عهدۀ شماست، تلاش برای تقویت هر چه بیشتر اعتماد نسبت به بخش خصوصی، در بخش دولتی است.

نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه، در «شتاب‌دهندۀ کهکشان» این مرکز، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و ۱۰ تیم استارتاپیِ شرکت‌کننده که پس از ثبت‌نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده‌اند، در آن حضور دارند. پس از افتتاحیۀ، تیم‌ها در کارگاه‌های مختلف حضور خواهند داشت و روز یکشنبه، داوری نهایی و اختتامیۀ نوآوردگاه، با حضور و سخنرانی دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، برگزار می‌شود.

2121

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا