سریال خاتون
فناوری

هواوی از بازار تجهیزات 5G انگلستان اخراج می‌شود

هواوی از بازار تجهیزات 5G انگلستان اخراج می‌شود

دولت انگلستان به‌تازگی اعلام کرده است که کمپانی‌های تلکام این کشور از سپتامبر 2021 مجاز به نصب تجهیزات جدید 5G نخواهند بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلستان به‌تازگی اعلام کرده که اپراتورهای این کشور بعد از سپتامبر 2021 از نصب تجهیزات 5G هواوی منع می‌شوند.
دولت انگلیس نیز از برنامه‌های خود برای از بین بردن ابزار مخابراتی مرتبط با هواوی تا سال 2027 خبر داد.
 
دولت انگلستان در ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرد که دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا مبنی بر ممنوعیت استفاده از فناوری 5G هواوی نخواهد بود. با این ‌حال دولت این کسور در جولای 2020 اظهار داشت که برای ممنوعیت استفاده از تجهیزات 5G  هواوی و تسریع فرایند حذف تجهیزاتی که در حال حاضر مورداستفاده قرار می‌گیرند، تلاش می‌کند.
این تصمیم در پی تحریم هواوی از سوی دولت ترامپ در آمریکا اتخاذ شد.
 
 
 
در ابتدای ماه جاری هواوی از انگلستان خواست که در رابطه با این تصمیم تجدیدنظر کند و ویکتور زانگ به‌عنوان معاون هواوی در این رابطه اعلام کرد که این تصمیم «با برداشت ایالات‌متحده از هواوی و نه انگلستان تهییج شده است.»
این کمپانی همچنین افزود که این محدودیت‌ها در بریتانیا موجب افزایش قیمت و در نهایت عمیق‌تر شدن شکاف دیجیتال خواهد شد.
 
دولت انگلستان همچنین از استراتژی جدید خود برای زنجیره تأمین 5G رونمایی کرد که به‌منظور ارائه فروشندگان جدید به بازار تلکام 5G تدارک دیده شده است.
این استراتژی علاوه بر موارد متعدد شامل تأسیس آزمایشگاه تلکام ملی 250 پوندی نیز می‌شود. این کشور همچنین در تلاش است تا با ارائه استراتژی‌های جدید متکی بودن به شمار محدودی از کمپانی‌های تلکام را از بین ببرد.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا