سریال خاتون
فناوری

آموزش : چگونه بازی‌های پلی‌استیشن 5 را روی گوشی هوشمند پخش کنیم؟

آموزش : چگونه بازی‌های پلی‌استیشن 5 را روی گوشی هوشمند پخش کنیم؟

شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Remote Play بازی‌های پلی‌استیشن 5 را روی همراه هوشمند خود اجرا کنید. در ادامه روش انجام این کار توضیح داده شده است.

 

به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، امکان پخش بازی‌های پلی‌استیشن 5 روی همراه هوشمند قابلیتی است که بسیاری از افراد را هیجان‌زده می‌کند. به‌این‌ترتیب درصورتی‌که پلی‌استیشن 5 و همراه هوشمند شما در برد یک شبکه وای‌فای قرار داشته باشند می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Remote Play بازی‌های کنسولتان را روی همراه هوشمندتان اجرا کنید.

 

شما برای انجام این کار به یک پلی‌استیشن 5 (چه مدل دیجیتال و چه استاندارد) به‌روز شده به جدیدترین نسخه نرم‌افزاری، یک تلفن همراه هوشمند و یک شبکه وای‌فای با حداقل سرعت بارگیری 5 مگابیت بر ثانیه نیاز خواهید داشت. وجود وای‌فای الزامی است پس امکان اجرای این قابلیت خارج از محیط خانه وجود ندارد.

 

اگر می‌خواهید از دسته دوال سنس استفاده کنید نیز به یکی از آن‌ها نیز احتیاج دارید. سونی هنوز به‌صورت واضح امکان استفاده از آن برای قابلیت Remote Play را تایید نکرده است اما کاربران به‌صورت تجربی توانسته‌اند از آن استفاده کنند. بااین‌حال شما برای بازی در تلفن همراه خود به دسته احتیاج ندارید چون و می‌توانید از طرح دکمه دیجیتال همراه هوشمندتان استفاده کنید که البته جایگزینی واقعی برای کنترل دقیق صفحه بازی نیست.

 

 


 

شما همچنین به یک حساب PlayStation Network احتیاج دارید که به‌صورت رایگان است اما به‌هرحال برای راه‌اندازی پلی‌استیشن 5  خود به آن نیاز دارید. برای استفاده از برنامه Remote Play ، تلفن شما باید حداقل به اندروید  7.0 یا iOS 12.1 به‌روز شود. سرانجام ، باید برنامه Remote Play را متناسب با سیستم‌عامل همراه هوشمند خود دانلود کنید.

 

روش انجام کار:

پلی‌استیشن 5 خود را روشن کنید (یا آن را روی حالت استراحت قرار دهید) و برنامه Remote Play را روی تلفن هوشمند خود بازکنید. به سیستم حساب PlayStation Network خود وارد شوید به کنسول پلی‌استیشن 5 خود وصل شوید. اگر کنسول شما به همان شبکه‌ای که همراه هوشمندتان وصل است، متصل باشد، این کار به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

 

اگر چندین پلی‌استیشن 5 در شبکه خانگی شما وجود داشته باشد باید به روش آزمون‌وخطا بفهمید که کدام کد مربوط به پلی‌استیشن موردنظر شماست. علاوه بر این اگر ارتباط پلی‌استیشن 5 با وای‌فای خانگیان دائماً قطع می‌شود بهتر است با کابل اترنت دستگاه را به روتر خود وصل کنید.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا