سریال خاتون
فناوری

مراقب تماس‌های از دست رفته بین‌المللی باشید

مراقب تماس‌های از دست رفته بین‌المللی باشید

رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا هشدار داد: شهروندان در صورت مشاهده تماس‌های از دست ‌رفته بین‌المللی، اقدام به تماس مجدد با این شماره‌ ها نکنند زیرا این شگرد کلاهبرداران بین‌المللی است.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی‌ محمد رجبی، با بیان اینکه تماس‌های از دست رفته بین‌المللی یکی از شیوه‌های کلاهبرداران بین‌المللی است، تصربح کرد: شگرد این کلاهبرداران بین‌المللی اینگونه است که کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار کرده و به سرعت قطع می‌کنند اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق، اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند؛ به دلیل آن‌که این تماس‌ها از سرشماره‌های بین‌المللی برقرار می‌شود و به محض تماس هزینه‌های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می‌شود.

وی افزود: اغلب این تماس‌ها از کشورهایی با هزینه‌های بالای مخابراتی مثل آفریقا  می باشد و هدف از این تماس‌ها کسب درآمدهای غیرقانونی از مشترکین سایر کشورها است.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه این شماره‌ها می‌تواند از هر کشوری باشد وهیچ راهی برای شناخت آنها وجود ندارد، گفت: همه چیز به خود فرد بستگی دارد که آیا کنجکاوی وی باعث می‌شود تا با شماره مورد نظر تماس بگیرد یا خیر؟ تماس نگرفتن با این شماره‌ها می‌تواند کلاهبرداران را اهداف مجرمانه خود ناکام بگذارد.

رئیس مرکز تشخیص‌و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: اگر از یک شماره بین‌المللی یا غیرمعمول، تماس از دست رفته داشتید، برای تماس دوباره با آن شماره وسوسه نشوید و از برقراری تماس مجدد از دست رفته شماره‏‌های بین‌المللی ناآشنا و نامتعارف جدا خودداری کنید، زیرا در صورت گرفتار شدن مشترک به این مشکل، پرداخت قبوض بر عهده‏‌ خود اوست.

این مقام انتظامی از کاربران درخواست کرد: توصیه‌‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این ‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا