سریال خاتون
فناوری

اپل مودم سلولار می‌سازد

اپل مودم سلولار می‌سازد

جانی سروجی، نایب رییس فناوری‌های سخت‌افزاری اپل در دیدار مجازی این شرکت با کارمندانش این موضوع را فاش کرده است. چنین اقدامی به اپل اجازه می‌دهد تراشه های تولید خود را جایگزین محصولات شرکت کوالکام نماید. ارزش سهام کوالکام در پی انتشار این خبر ۶.۳ درصد سقوط کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته منابع آگاه، سروجی اظهار کرده که ما امسال طراحی یک مودم سلولاری داخلی را آغاز کردیم که به ما اجازه می‌دهد یک تغییر استراتژیک کلیدی دیگر را انجام دهیم. سرمایه گذاری‌های استراتژیک بلندمدت مانند این مورد بخش مهمی از توانمندسازی محصولاتمان و اطمینان از این است که منبع غنی از فناوری‌های نوآورانه برای آینده مان داریم.

مودم سلولاری یکی از مهمترین بخش‌های یک تلفن هوشمند است و کمک می کند تماس‌های تلفنی و اتصال به اینترنت از طریق شبکه‌های سلولاری انجام گیرد.

به گفته سروجی، خرید یک میلیارد دلاری کسب و کار مودم شرکت اینتل در سال ۲۰۱۹ به اپل کمک کرد تیمی از مهندسان نرم افزاری و سخت افزاری برای طراحی مودم سلولاری خود ایجاد کند. این مودم یکی از معدود طراحی‌های تراشه بی‌سیم اپل است.

جدیدترین مدل آیفون با فناوری 5G از قطعات شرکت کوالکام استفاده می‌کند. پیش از آن اپل سال‌ها از قطعات اینتل استفاده می‌کرد و سپس واحد مذکور این شرکت تراشه سازی را خریداری کرد.

سروجی به زمان آماده شدن این تراشه اشاره ای نکرد اما توافق امتیاز انحصاری سال ۲۰۱۹ میان اپل و کوالکام شامل یک توافق مجوز شش ساله است. کوالکام از شرکتهای سازنده تلفن همراه بر مبنای امتیازهای انحصاری بی سیمی که در اختیار دارد صرفنظر از این که آنها تراشه‌های این شرکت را استفاده می کنند یا خیر، هزینه ای دریافت می کند.

در این دیدار مجازی، برنامه دیگر اپل که طراحی پردازنده جدید M1 است، مورد اشاره قرار گرفت. سروجی گفت: اپل روی خانواده‌ای از تراشه‌های مک کار می‌کند و سرگرم برنامه ریزی برای ارتقاهایی است که عملکرد بهتری از سریع‌ترین تراشه‌های ساخت اینتل دارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل سال‌هاست مهندسانی از شرکت کوالکام را برای کمک به ساخت این مودم استخدام کرده و دفاتر این شرکت در سان دیه گو، کالیفرنیا و اروپا به کار در این زمینه متمرکز هستند.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا