سریال خاتون
فناوری

نمایش شکنندگی بالای اکوسیستم فناوری‌های امروزی در پی خرابی جدید گوگل

نمایش شکنندگی بالای اکوسیستم فناوری‌های امروزی در پی خرابی جدید گوگل

خرابی سرویس گوگل و از دسترس خارج شدن بسیاری از اطلاعات ابری کاربران موجب شد که زنگ هشدار برای کاهش انحصار غول‌های فناوری بلند تر از هر زمان دیگری به صدا در بیاید.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، چندروز پیش، بسیاری از نرم‌افزارهای گوگل در سراسر جهان از دسترس خارج شد و همین امر مشکل زیادی را برای کاربران آنلاین این کمپانی ایجاد کرد.
 
شاید آسیب دیده ترین قسمت امپراطوری آنلاین گوگل مجموعه برنامه‌های اندرویدی آن باشد. همانطور که‌ می‌دانید سیستم عامل اندروید که توسط گوگل ایجاد شده است این‌روز‌ها روی بیشتر همراه هوشمند فعال است و نرم‌افزارهایی نظیر گوگل فوتوز، گوگل نیوز و… نیز روی آن اجرا می‌شوند.
 
به این ترتیب با از دسترس خارج شدن سیستم گوگل اگرچه تلفن‌های اندرویدی همچنان کار‌می‌کردند اما از آنجا که در عمل بیشتر سرویس‌های مورد استفاده کاربران مرتبط با گوگل است، از کار افتادن سرویس‌های یاد شده موجب آن شده بود که بسیاری از کاربری‌های دستگاه برای مدتی کوتاه از بین برود.
 
 
 
به عنوان مثال گوگل فوتوز به عنوان نرم‌افزار گالری پیش فرض اندروید مورد استفاده قرار‌می گیرد و با از دسترس خارج شدن این سرویس، شما نمی‌توانستید تصاویر ذخیره شده در تلفن خود را مشاهده کنید. همچنین نرم‌افزار مخاطب‌های گوگل نیز در دسترس نبود و شما نمی توانستید مخاطب‌هایی که در سرویس ابری ذخیره کرده بودید پیدا کنید. این مشکل در رابطه با جیمیل، گوگل مپز، گوگل نیوز و… نیز وجود داشت.
 
این خرابی سیستم گوگل جدیدترین و شاید آخرین هشداری است که به ما یادآوری‌می کند که اکوسیستم‌های بزرگ فناوری بسیار شکننده تر از حد تصور ما هستند و اگر برای مدیریت همه سرویس‌ها و داده‌های خود به یک غول فناوری اعتماد کنیم، در صورت سقوط آن کمپانی، ما نیز به پایین کشیده‌می شویم.
 
اما راه حل چیست؟ شاید بهتر باشد مقامات قضایی در سراسر دنیا اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از انحصار طلبی یک غول فناوری بزرگ در سراسر دنیا اتخاذ کنند. البته پرداختن به این موضوع در عمل بسیار پیچیده و دشوار است اما در هر صورت نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا