سریال خاتون
فناوری

راه‌اندازی بیش از ۶۰۰ هزار ایستگاه اینترنت نسل 5 در چین

راه‌اندازی بیش از ۶۰۰ هزار ایستگاه اینترنت نسل 5 در چین


وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد که این کشور قصد دارد ضمن راه اندازی صدها هزار ایستگاه پایه اینترنت پرسرعت نسل پنجم در سال جاری میلادی، سرعت گسترش فناوری بی‌سیم را افزایش دهد.

به گزارش ایتنا از گیمز، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد که این کشور قصد دارد ضمن راه اندازی صدها هزار ایستگاه پایه اینترنت پرسرعت نسل پنجم در سال جاری میلادی، سرعت گسترش فناوری بی سیم را افزایش دهد.

این کشور تا اواسط ماه دسامبر 2020 بیش از 718 هزار ایستگاه اینترنت نسل 5 ساخت و سیگنال های آن در بیش از 300 شهر در دسترس قرار دارند.

به گفته شیائو یاکینگ، وزیر صنعت و اطلاعات چین، در سال 2021 بیش از 600000 ایستگاه پایه اینترنت نسل 5 راه اندازی خواهد شد که ساخت و کاربرد شبکه های G5 را ارتقا خواهد داد.

بر اساس این گزارش، دولت چین همچنین قرار است پوشش اینترنت نسل 5 را در شهرهای بزرگ تسریع ببخشد و ساخت مشترک ایستگاه های پایه را بین اپراتورهای مخابراتی پیش ببرد.

 شیائو در ادامه گفت که این دولت چین همچنین پروژه های آزمایشی شبکه اینترنت نسل 5 صنعتی را با تمرکز بر 10 صنعت اصلی و تشکیل 20 سناریوی کاربرد صنعتی اجرا خواهد کرد.

به گفته این وزارتخانه، بیش از 1100 پروژه که بر اجرای یکپارچه سازی اینترنت نسل 5 و اینترنت صنعتی تمرکز دارند، در ماه نوامبر در سراسر چین در حال ساخت بودند.

آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین گفته است که این کشور احتمالاً 1.2 تریلیون یوان (184 میلیارد دلار) برای ساخت شبکه اینترنت نسل 5 تا سال 2025 هزینه خواهد کرد و بیش از 3.5 تریلیون یوان (536 میلیارد دلار) سرمایه گذاری در زنجیره های صنعتی بالادست و پایین دست تا آن زمان را هدایت می کند.

رئیس آکادمی لیو Duo گفت: حدود 20 درصد از برنامه های 5G مصرف گرا خواهد بود و 80 درصد از پتانسیل تجاری آن در استفاده از آن در بخش های سنتی است.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا