سریال خاتون
فناوری

رتبه نخست DXOMARK در اختیار Mate 40 Pro+؛ رقابت هوآوی با خودش!

در جدیدترین بررسی انجام شده توسطDXOMARK ، گوشی هواوی Mate 40 Pro+ به عنوان برترین گوشی هوشمند جهان از نظر عملکرد بالای دوربین شناخته شده است.

البته قبل از قرار گرفتن نام هواوی Mate 40 Pro+ در جایگاه اول با امتیاز ۱۳۹، هواویMate 40 Pro  موفق شده بود با کسب امتیاز ۱۳۶ و کنار زدن بقیه رقبا، رتبه اول را برای هواوی به ارمغان آورد. این موفقیت جدید نشان می‌دهد هواوی برای کسب برترین جایگاه‌های جهان، برنامه‌ریزی بسیار خوبی دارد و به راحتی دست از رقابت نخواهد کشید. 

توجه داشته باشید که جایگاه نخست ارزشیابیDXOMARK  از ابتدای سال 2020 میلادی در تصرف مدل‌های مختلف گوشی هوشمند شرکت هواوی از جمله سری Huawei P40 بوده و عملا به غیر از مدتی کوتاه عنوان بهترین دوربین گوشی هوشمند در اختیار این شرکت بوده است.

در صورتی که به جدول منتشر شده از سویDXOMARK  نگاه کنید، قطعا قرارگیری نام آیفون 12 پرو مکس در جایگاه پنجم برترین گوشی‌های هوشمند جهان از نظر دوربین، قابل توجه است. کارشناسان زیادی دوربین آیفون 12 پرو مکس را ستودنی توصیف کرده بودند، اما در بررسی‌های دقیق انجام شده به خوبی مشخص شد جایگاه حقیقی برترین گوشی‌ هوشمند جهان از نظر دوربین در اختیار پرچم‌دار هواوی است. 

بد نیست بدانید جایگاه دوم و چهارم نیز کنار جایگاه نخست لیست جدیدDXOMARK  در اختیار هواوی قرار دارد. مطابق با بررسی‌های انجام‌شده از سویDXOMARK ، نوردهی دقیق و دامنه دینامیکی گسترده دوربین هوآوی Mate 40 Pro+ در سطح بسیار بالایی قرار دارد؛ این گوشی می‌تواند در محیط‌های کم نور، تصاویر زیبا و فاقد نویز ثبت کند. 

بد نیست اشاره‌ای به مشخصات دوربین هواوی Mate 40 Pro+ هم داشته باشیم که شامل موارد زیر می‌شود:

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.9
  • دوربین زاویه‌دید گسترده 20 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • دوربین سینمایی 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال 3 برابر
  • دوربین تله فوتو سوپر زوم 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال 10 برابر 
  • دوربین تشخیص عمق‌میدان سه بعدی ToF
  • سنسور تشخیص دمای رنگ چندطیفی
  • لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی تصاویر به منظور ارائه تصاویر باکیفیت بالا
  • پشتیبانی از فیلمبرداری 4k با نرخ 60 فریم بر ثانیه
  • فلاش LED

به نظر می‌رسد مهندسان هواوی تلاش زیادی را برای به اوج رساندن سری Mate 40 انجام داده‌اند و هم اکنون می‌توان نتیجه این تلاش‌ها را مشاهده کرد. هواوی Mate 40 Pro+ در زمینه‌های مختلف با رشد و پیشرفت همراه بوده است.

هواوی تلاش بسیار زیادی را در زمینه افزایش دامنه دینامیکی قابل عکاسی انجام داده که در نتیجه عکس‌های گرفته شده با این گوشی حتی در نور کم هم می‌تواند موارد برجسته و سوژه را به خوبی نشان دهد؛ دستیابی به این مسئله برای شرکت‌های مختلفی که گوشی‌های هوشمند و پرچمداران بزرگی را طراحی و تولید می‌کنند، دشوار است. 

در مجموع باید اعلام کرد مدل جدید گوشی هواوی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای تصویربرداری در محیط‌های کم نور باشد و به راحتی می‌تواند چالش‌های موجود در عکسبرداری را پشت سر بگذارد.

DXOMARK به صورت رسمی اعلام کرده است که گوشی Mate 40 Pro+ در زمینه فیلمبرداری و تصویربرداری به دلیل کنترل مناسب نویز، قابلیت لرزشگیر کارآمد و تنظیم فوکوس خودکار عالی موفق به کسب چنین جایگاهی در میان سایر رقیبان شده است.

همانطور که گفته شد هوآوی حالا با خود برای کسب عنوان بهترین دوربین گوشی هوشمند در رقابت است و به نظر می‌رسد در پرچم‌دار بعدی خود باز هم این رکورد را جابجا کند.

سری هوآوی P50 که از هم‌اکنون زمزمه‌های از ارائه آن در سال جدید میلادی به گوش رسیده و با توجه به اینکه سری P به صورت اختصاصی برای عکاسی برتر طراحی می‌شوند می توان منتظر یک رکوردشکنی دیگر از طرف هوآوی در آینده نزدیک باشیم. 

۲۱۲۱

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا