سریال خاتون
فناوری

عینک هوشمند هواوی Eyewear II؛ فصل مشترک مد و فناوری

در مراسمی که برای معرفی گوشی موبایل Huawei Mate 40 تدارک دیده شده بود، هواوی هواداران خود را با یک محصول غیرمنتظره سورپرایز کرد. این محصول، یک عینک هوشمند بود که مجهز به امکانات جالبی است  و Huawei x Gentle Monster Eyewear II نام دارد. البته هواوی قبل‌تر نیز یک مدل عینک هوشمند ساخته بود؛ اما مدل Eyewear II می‌تواند امکانات جذاب‌تری را به کاربرش ارائه دهد.

در ابتدا ظاهر زیبای عینک توجه همگان را به خود جلب خواهد کرد. همان‌طور که گفتیم، عینک Huawei x Gentle Monster Eyewear II نتیجه‌ی همکاری هواوی با شرکت عینک‌سازی «جنتل مانستر» است و از این حیث، یک محصول خاص به حساب می‌آید. برند «جنتل مانستر» از آن دست برندهای صاحب‌سبک و شیک دنیای عینک‌سازی است که آبرو و اعتبار فراوانی دارد. همکاری این دو برند، نشان‌دهنده‌ی ارزش و اهمیت تلفیق مد و فناوری برای هر دو طرف است.

طراحی خاص؛ راحت و جذاب

در طراحی این عینک سعی شده در عین دقت کردن به راحتی استفاده برای کاربر، زیبایی ظاهری هم رعایت شود. هواوی و جنتل مانستر سعی کرده‌اند در طراحی دسته‌ها و قسمتی که روی بینی قرار می‌گیرد، از اصول طراحی ارگونومیک استفاده کنند. پدهایی که روی بینی قرار می‌گیرند، طوری طراحی شده‌اند تا کمترین میزان فشار را به بینی کاربر وارد کنند و به همین دلیل، تعادل وزنی عینک Huawei x Gentle Monster Eyewear II بیشتر به سمت دسته‌های آن گرایش دارد.

دو نوع طراحی برای شیشه‌های عینک در نظر گرفته شده است. در مدل اول، از لنز شفاف طبی استفاده شده است و با استفاده از آن می‌توانید دنیا را به همان رنگ واقعی‌اش ببینید. یک طراحی با شیشه‌های دودی هم برای عینک هوشمند Huawei x Gentle Monster Eyewear II در نظر گرفته شده است تا بتوانید مدل عینک آفتابی این محصول را سفارش دهید.

دسته‌هایی که روی گوش کاربر قرار می‌گیرند، میزبان تمام فناوری‌های این عینک هوشمند هستند. در قسمت بعد به امکانات فنی نسل دوم عینک‌های هوشمند هواوی می‌پردازیم.

امکانات عینک هوشمند Eaywear II

عینک هوشمند Huawei x Gentle Monster Eyewear II به گونه‌ای طراحی شده است تا دو عدد اسپیکر از طریق دسته‌های آن روی گوش کاربر قرار بگیرند. این اسپیکرها برای کاربردهای متفاوتی استفاده می‌شوند و می‌توان برای گوش دادن به موسیقی، جواب دادن به تماس تلفنی، استفاده از دستیار هوشمند یا دریافت هشدارهای صوتی از آنها استفاده کرد.

مثلا هنگامی که این عینک هوشمند را به چشم دارید و یک قرار کاری برای ساعت آینده در تقویم موبایل‌تان تنظیم شده است، از طریق اسپیکرها به شما هشدار داده می‌شود که خودتان را برای حضور در این قرار کاری آماده کنید. خوبی این اسپیکرها در این است که هنگام پخش موسیقی می‌توانند صدای نویز محیط را تا ۱۲ دسی‌بل کاهش دهند.

طراحی خاص و نوآورانه‌ی هواوی به گونه‌ای است که صدای خروجی اسپیکرها تنها به گوش کاربر می‌رسد و کسانی که در اطراف کاربری که از عینک Huawei x Gentle Monster Eyewear II استفاده می‌کند، حضور دارند، نمی‌توانند صدای مکالمه‌ی تلفنی را بشنوند.

بخش دیگری از فناوری این عینک هوشمند به پنل‌های لمسی قرارگرفته در دسته‌های آن مربوط می‌شود. قسمت بیرونی دسته‌های عینک دارای پنل‌های لمسی هستند و کاربر می‌تواند با استفاده از آنها کنترل پخش موسیقی و مکالمه را به دست بگیرد. 

با دوبار ضربه (Tap) زدن به قسمت لمسی، مکالمه‌ی تلفنی برقرار می‌شود و با سوآیپ کردن به راست یا چپ می‌توانید میزان صدا را کم یا زیاد کنید. با استفاده از این پنل لمسی می‌توانید ترک موسیقی در حال پخش را هم تغییر دهید و به ترک قبلی یا بعدی بروید.

استفاده از سنسورهای خاص در عینک هوشمند Huawei x Gentle Monster Eyewear II کاری کرده است تا پخش موسیقی تنها در هنگام بر چشم داشتن عینک ادامه پیدا کند. به محض اینکه این عینک هوشمند را از روی چشم‌تان بردارید، پخش موسیقی متوقف می‌شود و بلافاصله بعد از بر چشم گذاشتن آن، پخش موسیقی ادامه پیدا می‌کند. ارتباط بین نسل دوم عینک هوشمند هواوی با گوشی‌های موبایل از طریق فناوری بلوتوث ۵.۲ برقرار می‌شود که جدیدترین نسخه‌ی موجود از این فناوری ارتباطی است.

یک قاب عینک با امکانات خاص

قابی که برای عینک Huawei x Gentle Monster Eyewear II طراحی شده است، ظاهر زیبا و چشم‌نوازی دارد و کاربر را کاملا از افراد دیگر متمایز می‌کند. اما خاص بودن این قاب، تنها به ظاهر آن خلاصه نمی‌شود. بخشی از فناوری این عینک هوشمند در قاب آن قرار دارد و این قاب می‌تواند باتری داخلی این عینک هوشمند را شارژ کند.

استفاده از فناوری شارژ سریع یا همان Fast Charge کاری می‌کند تا عینک هوشمند شما در زمان کمی شارژ شود و برای استفاده‌ی مجدد آماده باشد. باتری عینک در حالت «استندبای» (Standby) می‌تواند تا ۴۲ ساعت دوام بیاورد و در صورت پخش مداوم موسیقی هم می‌تواند تا ۵ ساعت برایتان کار کند.

سلامی به آینده

همه‌ی ما در فیلم‌های علمی و تخیلی، عینک‌هایی را دیده‌ایم که تصاویری را به صورت واقعیت افزوده (AR) پیش چشم کاربرشان قرار می‌دهد و نقش یک دستیار واقعا هوشمند را برای انسان بازی می‌کنند. شاید Huawei x Gentle Monster Eyewear II نتواند فیلم‌های علمی و تخیلی را برای ما به واقعیت تبدیل کند؛ اما به طور حتم نقطه‌ی شروع خوبی برای تحقق این رویای دوست‌داشتنی است. با عینک هوشمندHuawei x Gentle Monster Eyewear II به آینده سلام کنید.

2121

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا